El bisbe Sergi Gordo inaugura l’exposició fotogràfica de la missionera Isa Solá

El Museu Diocesà de Barcelona mostra trenta-cinc fotografies sobre Haití de la missionera barcelonina assassinada fa cinc anys

03 Set, 2021
Església de Barcelona

El Museu Diocesà de Barcelona ha inaugurat al l’exposició de fotografies El que no es dona es perd de la Gna. Isa Solá (1965-2016), missionera barcelonina de la congregació Jesús-Maria. Prèviament, s’ha celebrat una Missa a la cripta de la Catedral de Barcelona en memòria de la religiosa, que avui fa cinc anys fou assassinada a Haití.

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, ha presidit aquest vespre ambdós actes que han comptat amb la presència, entre d’altres, de la directora general d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, Sra. Yvonne Griley; la directora de l’oficina d’Afers Religiosos de l’Ajuntament de Barcelona, Anna Salvador; la màxima responsable de la congregació de Jesús-Maria al món, Gna. Monica Joseph; la provincial d’Espanya d’aquesta congregació, Gna. Marta Guitart, i representants dels centres educatius de Jesús-Maria a Barcelona.

L’exposició El que no es dona es perd ha estat possible gràcies al Museu Diocesà, l’empresa Witte i Solá (WyS) i la Congregació de Jesús-Maria. Es podrà visitar de dimecres a dilluns de 10 a 20h. El Museu Diocesà ha preparat activitats paral·leles per als grups escolars que visitin l’exhibició. Els comissaris són Mey Zamora, autora de la biografia d’Isa Solá, i Javier Solá, un dels germans de la missionera. La mostra estarà oberta des d’avui fins al 8 de novembre.

Coneix la història de la Gna. Isa Solà

La Gna. Isa Solá (1965-2016) tenia cinquanta-un anys quan va ser assassinada en el centre de Port-au-Prince, capital d’Haití. Era el 2 de setembre de fa cinc anys. En portava vuit al país, un dels més pobres del planeta, treballant en l’àmbit educatiu i sanitari.

Solá era religiosa de la congregació de Jesús-Maria, on havia estudiat durant la seva infantesa i adolescència. L’únic objecte de cert valor que va atresorar en vida va ser una càmera fotogràfica. La mostra recull 35 imatges agrupades en tres apartats: paisatge, retrats i escenes. Les fotografies transmeten la seva mirada nítida i apassionada cap a Haití i la seva gent. Malgrat viure envoltada d’extrema pobresa, Isa Solá va posar el focus en ressaltar la bellesa.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)