Expo Corpus Barcelona al carrer Veure i ser vist
La processó de Corpus
A partir del 3 de juny de 2021 MÉS INFORMACIÓ Exposició
Expo Carias Un territori.
2000 anys d’història

El Museu Diocesà de Barcelona

A cavall entre els segles XIX i XX naixien a Catalunya els primers museus diocesans d’Espanya, amb la missió de preservar el valor material i immaterial de tots aquells objectes que eren a les parròquies de la diòcesi i ja no servien al culte. El 22 d’octubre de 1916 s’inaugurava el Museu Diocesà de Barcelona a la planta baixa del Seminari Conciliar. El seu primer director, Mn. Manuel Trens Ribes, fou un dels eclesiàstics més influents en el món de la cultura catalana de la seva època. Aviat va començar a pensar en el trasllat del museu a la Casa de la Pia Almoina, trasllat que per diversos motius no es va fer efectiu fins el 1989, sota la direcció de Mn. Josep M. Martí i Bonet. En aquell moment es restaurà l’edifici, i el Museu Diocesà de Barcelona obrí les seves portes a la Casa de la Pia Almoina amb l’exposició “Millenum. Història i art de l’Església catalana”.

La Casa de la Pia Almoina

La Casa de la Pia Almoina acollia una institució de beneficència present en molts bisbats en època medieval. A Barcelona es fundà el 1009, a prop de l’actual capella de Santa Llúcia de la Catedral. Assolí una gran popularitat i anà ampliant el seu camp d’acció benèfica a necessitats, malalts, i fins i tot va arribar a donar suport econòmic a estudiants. El seu prestigi i esplendor fou màxim al segle XV, i es va construir un nou edifici exclusivament per a aquesta institució, la Casa de la Pia Almoina, on dinaven cada dia 288 pobres. Al segle XVI l’edifici s’amplià amb un nou cos d’estil renaixentista, unit al primer mitjançant un fragment de la muralla tardoromana.

A causa de les crisis que patí la ciutat durant els segles XVII i XVIII, la institució va caure en decadència, i es va extingir al segle XIX amb les desamortitzacions.

Exposició virtual

Santa Eulàlia de Barcelona, la ben parlada

Una ciutat una patrona

Amb aquesta exposició virtual, l’equip del Museu Diocesà de Barcelona vol apropar santa Eulàlia de Barcelona als seus ciutadans, tot a un clic. Adaptada als temps de pandèmia, l’exposició compta amb totes les vessants per conèixer santa Eulàlia: arqueologia, imatgeria, documentació i folklore són els aspectes que s’hi poden veure. I, com no!, també la seva presència actual dins l’imaginari col·lectiu dels barcelonins. Gaudiu-la, que val la pena!

Contacte

Si tens qualsevol dubte o vols rebre informació sobre el Museu Diocesà de Barcelona omple aquest formulari i et respondrem el més aviat possible.

Segueix-nos a: