Mons. Abadías confereix el Lectorat, l’Acolitat i l’Admissió als Ordes a seminaristes de Barcelona

Mn. Bacardit destaca que per l’equip de formadors aquesta celebració és «una satisfacció i un estímul» per continuar en l’acompanyament dels futurs pastors de l’arxidiòcesi

12 Març, 2025
Església de Barcelona
Fotografies: Luis Trujillo

Aquest dilluns el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías, va conferir el Lectorat, l’Acolitat i l’Admissió als Ordes, a uns seminaristes de l’arxidiòcesi, en una celebració que va tenir lloc al Seminari Conciliar de Barcelona.

Els candidats a l’acolitat van ser Daniel Delgado, Antoni Manzanera i Luís Jaureguizar. Aquests dos últims van rebre també el Lectorat, juntament amb Armand Kamnang i Peter Kibiru. També, en un pas més inicial, Arturo Gavilán va rebre l’admissió a Ordes Sagrats, el pas en què el bisbe reconeix i fa oficial el seu camí cap al sagrament de l’orde.

Un pas cap al sacerdoci

«El reconeixement de l’acolitat i dels lectorat suposa un pas especialment significatiu per aquests seminaristes, ja que els situa en la seva última etapa abans d’anar a les parròquies a fer la tasca pastoral». Així ho explica el rector del Seminari, Mn. Salvador Bacardit, que destaca que, tot i que tant l’acolitat com el lectorat són ministeris laïcals, per als seminaristes marca un abans i un després en el seu procés formatiu i els prepara per rebre el diaconat.

Mn. Bacardit, destaca que per l’equip de formadors aquesta celebració és «una satisfacció i un estímul» per continuar en l’acompanyament dels futurs pastors de l’arxidiòcesi.

Armand Kamnang, un dels seminaristes que va rebre l’acolitat, explica que per a ell suposa un pas important al servei de l’Església, especialment en la celebració de l’Eucaristia, que considera el «cimal i font de la vida de l’Església». També reconeix que és un avanç en el seu camí cap al ministeri sacerdotal, un camí que viu cada dia tant en les celebracions litúrgiques com en la seva vida al seminari, a la parròquia i al carrer.  Tal com destaca, va ser «un moment de goig, d’acció de gràcies i d’agraïment», especialment, per les persones que l’acompanyen en aquest camí.

Entre els assistents, hi havia familiars, amics i docents que van acompanyar els seminaristes en aquest pas. Els que eren nomenats lectors i acòlits van rebre el ministeri per via de l’arquebisbe amb una oració. Seguidament, un cop pronunciada la pregària, els lectors van rebre les Sagrades Escriptures i els acòlits les patenes que els acompanyaran en el seu ministeri.

El bisbe auxiliar, Mons. David Abadías va convidar els futurs sacerdots a reflexionar en la importància que té el seu pas pel Seminari. Va destacar com a més de la formació que reben, suposa un creixement personal en la convivència amb els germans i en la vessant espiritual. El bisbe David va destacar tot aquest procés com un camí necessari per poder exercir la tasca pastoral a les parròquies.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

6 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Conservava tot això en el seu cor.

(Lc 2,41-51)