
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
Mn. Bacardit destaca que per l’equip de formadors aquesta celebració és «una satisfacció i un estímul» per continuar en l’acompanyament dels futurs pastors de l’arxidiòcesi
Aquest dilluns el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías, va conferir el Lectorat, l’Acolitat i l’Admissió als Ordes, a uns seminaristes de l’arxidiòcesi, en una celebració que va tenir lloc al Seminari Conciliar de Barcelona.
Els candidats a l’acolitat van ser Daniel Delgado, Antoni Manzanera i Luís Jaureguizar. Aquests dos últims van rebre també el Lectorat, juntament amb Armand Kamnang i Peter Kibiru. També, en un pas més inicial, Arturo Gavilán va rebre l’admissió a Ordes Sagrats, el pas en què el bisbe reconeix i fa oficial el seu camí cap al sagrament de l’orde.
«El reconeixement de l’acolitat i dels lectorat suposa un pas especialment significatiu per aquests seminaristes, ja que els situa en la seva última etapa abans d’anar a les parròquies a fer la tasca pastoral». Així ho explica el rector del Seminari, Mn. Salvador Bacardit, que destaca que, tot i que tant l’acolitat com el lectorat són ministeris laïcals, per als seminaristes marca un abans i un després en el seu procés formatiu i els prepara per rebre el diaconat.
Mn. Bacardit, destaca que per l’equip de formadors aquesta celebració és «una satisfacció i un estímul» per continuar en l’acompanyament dels futurs pastors de l’arxidiòcesi.
Armand Kamnang, un dels seminaristes que va rebre l’acolitat, explica que per a ell suposa un pas important al servei de l’Església, especialment en la celebració de l’Eucaristia, que considera el «cimal i font de la vida de l’Església». També reconeix que és un avanç en el seu camí cap al ministeri sacerdotal, un camí que viu cada dia tant en les celebracions litúrgiques com en la seva vida al seminari, a la parròquia i al carrer. Tal com destaca, va ser «un moment de goig, d’acció de gràcies i d’agraïment», especialment, per les persones que l’acompanyen en aquest camí.
Entre els assistents, hi havia familiars, amics i docents que van acompanyar els seminaristes en aquest pas. Els que eren nomenats lectors i acòlits van rebre el ministeri per via de l’arquebisbe amb una oració. Seguidament, un cop pronunciada la pregària, els lectors van rebre les Sagrades Escriptures i els acòlits les patenes que els acompanyaran en el seu ministeri.
El bisbe auxiliar, Mons. David Abadías va convidar els futurs sacerdots a reflexionar en la importància que té el seu pas pel Seminari. Va destacar com a més de la formació que reben, suposa un creixement personal en la convivència amb els germans i en la vessant espiritual. El bisbe David va destacar tot aquest procés com un camí necessari per poder exercir la tasca pastoral a les parròquies.