Educació per a les dones a Sudan del Sud

La missionera Orla Treacy va viatjar a Roma per a explicar el seu treball ensenyant a les joves del país amb la taxa d'alfabetització més baixa del món

L’ambaixada dels EUA a Roma va convidar a diverses missioneres a explicar el seu treball a favor de les dones. A més de donar-los atenció espiritual, en camp educatiu i salut, perquè tinguin un futur millor.

Callista Gingrich, l’ambaixadora dels EUA davant la Santa Seu, va inaugurar el segon simposi anual. “Avui som aquí per a reconèixer el treball de les religioses en primera línia” va explicar. Una de les convidades va ser la germana Orla Treacy, guardonada pel govern americà amb el Woman of Courage Award.

Ensenyament a les dones de Sudan

Va explicar que la seva labor a Sudan del Sud no és reconstruir, sinó construir de nou aquest país de tot just vuit anys de vida. Orla treballa en l’educació de joves i ajuda a dones víctimes de la guerra civil del seu país.

“Les conseqüències de la guerra han afectat a tot el país. També a nosaltres” va assegurar Orla per a Rome Reports. “Han assassinat a dues missioneres i moltes de les nostres comunitats han estat atacades. Del total d’11 milions d’habitants, 4 milions han abandonat les seves cases i 7 sofreixen fam”.

La taxa d’alfabetització més baixa del món

És el país amb la taxa d’alfabetització més baixa del món, el 26%. A més, només el 7% de les nenes acaba l’escola. La germana Orla treballa amb joves en un internat. Allí reben educació de qualitat per a accedir a un futur millor. L’escola és també un refugi segur per a moltes joves.

Va contar la història de Martha, qui va escapar als 16 anys d’un matrimoni forçat amb un home que ja tenia tres dones. “Quan es va negar, va ser colpejada i forçada a caminar molts quilòmetres pel bosc per a anar a les seves pròpies noces. Durant el viatge, va aconseguir escapar i va tornar a la ciutat. Va intentar tornar a l’escola, però la van trobar i li van colpejar de nou. La nostra escola no pot tancar mai” va explicar la missionera.

La germana Orla porta 15 anys en la zona de l’actual Sudan del Sud. Diu que els seus alumnes desitgen la pau i esperen un futur millor. I que aquest, sens dubte, comença estudiant en una aula.

11 Novembre, 2019
L’Apostolat Seglar de Catalunya fa una trobada interdiocesana per aportar les propostes que presentaran al Congrés del Laïcat 2020 a Madrid