«Dissabtes al Clot»

El 19 de gener comença la primera xerrada "És possible creure en Déu avui?" a les 17 h, un nou espai per a pensar, pregar i compartir

11 Gen, 2019
Església de Barcelona

S’estrena el nou any i, amb aquest, el projecte de «Els dissabtes al Clot«. D’aquesta manera, es defineix com un «espai per a pensar, pregar i compartir». Així, s’iniciarà el 19 de gener amb la xerrada És possible creure en Déu avui?. L’entrada serà lliure, de 17 h a 18:45 h, i després hi haurà Eucaristia a les 19:30 h. Es tracta, segons el superior de la Comunitat de Jesuïtes del Clot, Pere Borràs, d’una iniciativa que «sorgeix de la necessitat de tenir un temps i un espai de formació espiritual, que fa falta a les comunitats cristianes».

El projecte de «Els dissabtes al Clot»

De moment, s’han programat ja cinc xerrades fins al mes de maig sobre temàtiques que toquen a l’experiència i l’espiritualitat. És possible creure en Déu avui? interpel·la Albert Florensa, professor de Filosofia i Ètica d’IQS, en la primera trobada. A més a més, està pensat que s’abordin qüestions com el silenci, la figura de Maria de Natzaret o la pregària a través de la dansa, amb experts com Xavier Melloni, Francesc Riera, Núria Caum o Dolors Parellada.

Tanmateix, no són unes xerrades purament formatives, sinó que la proposta parteix de la voluntat de crear un espai de vivència i participació. Per tant, les sessions estan pensades de forma que hi constaran una part d’exposició i, una altra, de participació. La iniciativa, insisteix Pere Borràs, és oberta a tothom i no cal cap mena d’inscripció prèvia. La comunitat té la seva seu al carrer València, 680, a l’escola Jesuïtes El Clot.

Qui ho organitza?

La Comunitat Cristiana Sant Pere Claver del Clot és una comunitat molt activa. Aplega i dinamitza un gran nombre d’iniciatives, pastorals i socials: catequesi, esplai, grups de joves, de gòspel, projectes solidaris… El moment de trobada i celebratiu per tots aquests grups i activitats és l’Eucaristia dels dissabtes a les 19:30 h.

És una comunitat que, junt amb l’escola Jesuïtes El Clot, forma part d’un mateix projecte. Aquest es basa en la presència educativa i pastoral de la Companyia de Jesús al barri del Clot. Es tracta, doncs, d’una iniciativa que té el seu origen a la Congregació Mariana, als inicis del segle XX. «És una comunitat oberta al barri i a la ciutat», segons confirma Pere Borràs.

Font: Jesuïtes Catalunya

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquí tens el teu fill. Aquí tens la teva mare.

(Jn 19,25-34)