«Déu t’està convidant a somiar»

La primera jornada de Qüestions Pastorals de Castelldaura posa l'amor i la vocació personal com elements fonamentals de la vida cristiana

En la 55 edició de les Jornades de Qüestions Pastorals de Castelldaura els diferents ponents que configuraven el programa han reflexionat sobre  l’Exhortació apostòlica del Papa Francesc “Christus vivit” i en concret al voltant del punt 112 on el Sant Pare diu: “Abans de tot vull dir a cada un la primera veritat: «Déu estima». Si ja ho havien sentit no importa, t’ho vull recordar: Déu t’estima. No en dubtis mai, més enllà del que et passi en la vida. En qualsevol circumstància, ets infinitament estimat.”

Mn. Javier Vilanova, rector del Seminari Interdiocesà de Catalunya, ha aportat la seva experiència sobre com ajudar els joves en el camí del discerniment vocacional. Ha destacat que “pregar i donar testimoni són els dos elements que poden ajudar els joves a respondre a una crida de Déu.“ I ha encoratjat als presents a no perdre l’esperança perquè “hi ha molts joves al món atrets per Jesús de Natzaret. No és una utopia, Déu és un artista”.  En la seva participació també ha recordat que “en els espais de soledat i silenci podem ajudar els joves a trobar Crist”. Per això, en primer lloc sempre cal cercar i oferir aquests espais per aprendre a escoltar les inspiracions de Déu.

La vocació, una història d’amor

En la jornada d’avui també ha intervingut Lluc Buch, professor d’Antropologia Teològica de la Universitat de Navarra, qui ha parlat de la vocació com a do d’una història d’amor i ha començat recordant una idea que el Papa Francesc transmet als joves i a tots i es que “crist viu i et vol viu.” Alhora ha explicat que “la vocació ens introdueix en el mon del do”. És una història de futur que se’ns ofereix i que compta amb mi per una història que es la seva —referint-se a Déu— . Així ha explicat que com diu el Papa Francesc “Déu t’està convidant a somiar, et vol fer veure que el món amb tu pot ser diferent. Això sí, si tu no poses el millor de tu mateix, el món no serà diferent. És un repte”.

La família, primera escola

El tercer dels ponents de la jornada d’avui ha estat Tomas Melendo, catedràtic de metafísica de la Universitat de Màlaga qui ha aportat la seva visió d’una vida dedicada a aprendre a estimar posant la família com a primera escola. “Els dos grans objectius de la nostra existència és estimar més i millor a qui hem d’estimar. Estimar més i millor. Convertir en amor tot el que tenim, tot allò que és legítim” perquè “la felicitat és directa i proporcional a l’amor. La persona que estima molt és feliç. Som al món per aprendre a estimar”.

Les Jornades han estat inaugurades pel seu director, Domènec Melé, qui ha ressaltat la importància de recordar el missatge cristià als joves des d’una vessant positiva; i pel vicari de l’Opus Dei a Catalunya, mossèn Ignasi Font, qui ha recordat que “tot, a la pastoral, s’acaba reconduint cap a la figura de Crist”.

Segona jornada

Les jornades continuaran demà dimecres a Castelldaura (Premià de Dalt) en què es continuarà parlant del missatge positiu de l’amor de Déu per a cadascú de què en parla l’Exhortació Christus vivit.  Es comptarà amb les reflexions de Mons. Antoni Vadell, Bisbe Auxiliar de BarcelonaJosep Ignasi Saranyana, Professor emèrit d’Història de la Teologia de la Universitat de Navarra i Mons. Salvador Cristau, Bisbe Auxiliar de Terrassa.

Font: OPUS DEI