Amb tu, som una gran família

Article de reflexió del bisbe Taltavull sobre la celebració de la Diada diocesana de Germanor d'enguany

08 Nov, 2017
Església de Barcelona

Celebrant la Diada de Germanor, m’agradaria que parléssim de l’Església com una cosa pròpia, com una cosa molt familiar amb la qual m’identifico i que es tradueix en un «algú» col·lectiu, en una comunitat viva d’homes i dones que creuen en Jesús i fonamenten en Ell la seva amistat i contagien fraternitat. M’agradaria que ho féssim des de la nostra implicació amable, constructiva i en plena comunió amb la seva missió.
L’Església, tot i que ens projecta cap a l’eternitat, apareix en el temps, i, encara que és universal, esdevé en un territori concret, anomenat Església particular o diòcesi. La raó és la successió apostòlica en la persona del bisbe. No obstant això, i tenint en compte aquest fonament, serà necessària la visió de fe i la pertinença cordial per poder entendre el seu misteri i el lloc decisiu que ocupa en la vida d’un cristià.
L’Església pot ser vista de moltes maneres, però per entendre-la cal tenir una visió «sacramental», la qual ens permet veure-la amb els ulls de la fe i descobrir en allò que és visible, l’invisible, el transcendent, Déu mateix.
Us convido, doncs, a treballar aquesta antiga i sempre nova «forma de veure». Déu ens fa el do d’aquesta visió que dona interioritat a la vida, però també se serveix de mediacions per fer-nos-ho present. La primera mediació per veure, escoltar i entendre Déu és Jesucrist («qui em veu a mi veu el Pare», diu Jesús) i l’altra mediació som nosaltres, l’Església, («el qui us acull a vosaltres, a mi m’acull», «tot el que vàreu fer a un d’aquests germans més petits, a mi m’ho fèieu», és la identificació de Jesús).
Tant en un cas com en l’altre, tot l’Evangeli és una invitació a fer aquest exercici de nova «visió», de mirar amb els ulls amb què Déu ens mira. Es tracta d’un canvi d’ulls, com ho van viure els deixebles d’Emaús en el moment en què Jesús parteix el pa: «Se’ls varen obrir els ulls i el varen reconèixer.» Aquí hi ha quelcom important a retenir i que ha d’il·luminar la nostra nova visió i experiència d’Església: la trobada i la decisió pel seguiment de Jesús.

Sebastià Taltavull Anglada
Bisbe administrador apostòlic de Mallorca,
bisbe auxiliar de Barcelona i electe de Mallorca

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquí tens el teu fill. Aquí tens la teva mare.

(Jn 19,25-34)