Comunicat de la Comissió Permanent de Laics d’Espanya referent a la nova llei educativa

Des de l'entitat se subratlla la importància d'un Pacte Educatiu Global i s'agraeix l'esforç i el suport d'aquelles vinculades al Fòrum

La Comissió Permanent del Foro de Laicos de España ha seguit amb inquietud la tramitació de la nova llei educativa, sent el camp de l’Educació un els pilars fonamentals a preservar de la nostra societat pel bé de les persones i pensant en el futur.

Referent a això, la Comissió Permanent desitja fer les següents puntualitzacions:

• Al centre de tot procés educatiu ha d’estar sempre la persona; cal salvaguardar el seu valor i dignitat.
• La família constitueix la primera comunitat educadora i és fonamental assegurar la llibertat dels pares en l’educació dels seus fills.
• L’ensenyament és el gran suport per a la transformació de la societat. És urgent i essencial seguir apostant per l’educació integral amb totes les seves facetes – humana, científica, cultural, espiritual – i per això considerem imprescindible la formació moral en valors i una classe de religió que no sigui devaluada.
• Si es tracta d’una qüestió tan important seria imprescindible que s’abordés des del major consens social i sobre la base d’un profund diàleg. A l’igual que molts pensem que no pot donar-se una llei educativa cada vegada que canvia el signe polític en el govern. Cal treballar pensant en el futur i en aquells que ho van a viure.
• Volem una escola bolcada en les persones més vulnerables, lluitant per aconseguir la igualtat d’oportunitats dels seus estudiants i amb un finançament suficient que garanteixi la gratuïtat.

Importància d’un Pacte Educatiu Global

En aquest temps són moltes les iniciatives que s’han posat en marxa per subratllar la importància d’un Pacte Educatiu Global. Agraïm i compartim l’esforç i la implicació de moltes entitats, algunes d’elles vinculades al nostre Fòrum, que agrupen tant a pares, com a docents, centres d’educació especial, antics alumnes o organitzacions d’educació en el temps lliure.
El Papa Francisco està convençut el poder transformador de l’educació, perquè “és sobretot una qüestió d’amor i responsabilitat que es transmet de generació en generació (…) El nostre futur no pot ser la divisió, l’empobriment de les facultats de pensament i de imaginació, d’escolta, de diàleg i de comprensió mútua. El nostre futur no pot ser aquest”.
Per això, creiem fermament que “avui en dia es necessita una etapa renovada de compromís educatiu, que involucri tots els components de la societat”.
T'ha agradat aquest contingut? Subscriu-te al nostre butlletí electrònic. Cada setmana, l'actualitat de l'Església diocesana al teu correu.

T'interessarà ...