Cinema Espiritual: Els tres colors de Krzysztof Kieslowski
Les tres produccions a través de la trama se centren en els ideals revolucionaris franceses: Llibertat, igualtat i fraternitat

Aquesta setmana el cinema espiritual se centra en analitzar les tres pel·lícules Blau, Blanc i Vermell de Krzysztof Kieslowski. Les tres pel·lícules es troben inserides en la Mostra de Cinema Espiritual, i disponibles a la plataforma Filmin.
Sinopsis
Vermell: una jove model, salva la vida d’un gos atropellat per un cotxe. La recerca de la seva amo la condueix a un jutge jubilat que té una estranya obsessió: escoltar les converses telefòniques dels seus veïns. Un l’espionatge que s’ha convertit en un vici.
Blau: Una dona perd el marit i el fill en un accident de trànsit i es troba com a vidua en una nova llibertat. Independent, solitària i anònima, allunyada dels privilegis que abans gaudia. Olivier, l’ajudant de Patrice, intenta treure-la del seu aïllament. Enamorat d’ella des de fa molts anys,l’acaba convencent perquè acabi una ambiciosa obra inacabada.
Blanc: Karol estima profundament a Dominique. Una parella que es mou entre França i Polònia. Ella l’abandona a causa de que ell pateix un problema d’impotència. Llavors decideix tornar, amb el seu amic Nikolai, al seu Polònia natal.
Sobre els ideals francesos
Es tracta de tres produccions que a través de la trama se centren en els ideals revolucionaris franceses. Així, fan un estudi psicològic sobre la llibertat (Blau), una comèdia dramàtica centrada en la igualtat (Blanc) i idea de la fraternitat (Vermell).
Mn. Peio Sánchez destaca la banda sonora de Zbigniew Preisner, sobretot, en la pel·lícula Blau. Destaca també la pel·lícula de vermell, que a través dels personatges explica una història de fraternitat des de l’amistat, amb diferents moments que sorprenen l’espectador.