Comencen les predicacions quaresmals a la Catedral amb una crida per la pau i la sinodalitat

Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, inicia les reflexions quaresmals subratllant la importància de «caminar junts per avançar»

11 Març, 2022
Església de Barcelona

Aquest dijous han començat les predicacions quaresmals a la Catedral de Barcelona amb el bisbe auxiliar de l’arxidiòcesi, Mons. Sergi Gordo. Enguany, en la línia del sínode convocat pel papa Francesc les reflexions s’emmarquen en el tema: ‘La crida del papa Francesc per una Església sinodal, una crida per a la conversió‘. En la primera sessió, el bisbe va emplaçar a tots a resar per la pau i per l’església com a signe de comunió. 

Guiats per l’Esperit Sant

A l’inici de la predicació, el bisbe Sergi va fer una crida per la pau a Ucraïna i, tal com demana i recorda el Sant Pare, per a tots aquells països que també pateixen la tragèdia de la guerra. «No ens hem de cansar mai de fer el bé i tampoc de pregar» – va dir el bisbe, citant el missatge de Quaresma del Papa-. En aquest sentit, va convidar a pregar per l’Església, perquè es deixi moure per l’esperit Sant, «el seu motor.»

Va convidar també a escoltar i discernir la voluntat del Senyor sent agents de comunió,  caminant en un sol camí. En aquesta línia, Mons. Gordo va subratllar el missatge que convida el sínode sobre la sinodalitat que diu: «Caminem junts».  «Aquest és el camí per avançar, al qual tots estem cridats a participar. L’església és la gran família que avança compartint i treballant la vida guiada per l’esperit Sant», va dir. Tal com va dir, «caminar junts guiats per l’Esperit Sant, amb la mirada i el cor de Déu és la clau que ens permet interpretar la realitat».  

«Si vols arribar lluny, cal anar tots junts»

Va referir-se a aquest caminar junts com a consigna del mateix Pla Pastoral Diocesà que, enguany, convida a tots i totes a reflexionar sobre el discerniment. Insistint en la importància del Sínode en la realitat eclesial, el bisbe Sergi va citar el difunt bisbe Mons. Antoni Vadell, quan deia: «el Sínode ha vingut per quedar-se». Recordant paraules del Papa Francesc, va alertar com el camí pot comportar dolor, alegria, llum i foscor. Amb tot, va assegurar que «caminar junts, és un signe profètic per a una família humana amb la necessitat d’un projecte compartit, capaç d’aconseguir el bé de tots», tal com especifica el document de preparació del Sínode.

«Si vols anar de pressa camina sol, si vols arribar lluny cal anar tots junts», va dir el bisbe  mencionant aquest dit africà. Com a exemple, va posar l’experiència de la pandèmia, on tots i cadascun sanitaris, voluntaris… va sumar-se per combatre la situació. 

Per marcar la importància de la cooperació i del paper crucial que cada un juga dintre l’Església, el bisbe Sergi va explicar el conte dels colors. Una disputa entre tots ells, en què finalment es demostra que cada un, aporta la seva personalitat i com, en l’arc de Sant Martí, es referma que «junts s’obté la gran bellesa». «Cada un aportem el nostre color, la nostra singularitat més bonica a la diòcesi i a l’Església sencera, mostrant-nos tal com som i contents de viure la comunió», va dir el bisbe.

Properes sessions

Les predicacions, un any més, tenen lloc a la missa de les 19:15 h de la catedral. Aquestes es reprodueixen també a través del YouTube del temple i per Ràdio Estel. Les properes sessions estan previstes els pròxims dijous 10 i 27 de març.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)