Càritas inaugura la Casa d’Acollida Mn. Pere Oliveras

El centre vol donar resposta a la difícil situació que viuen les persones vulnerables alhora d'accedir a l'habitatge amb un suport personal i formatiu personalitzat

Caritas Barcelona ha inaugurat el nova Casa d’Acollida Mossèn Pere Oliveras. El nou centre, ubicat al costat de la parròquia Santa Maria de Sants, vol donar resposta a la difícil situació que viuen les persones vulnerables alhora d’accedir a l’habitatge.

Tal com va explicar la directora del centre, Lourdes Ginesta l’objectiu és acollir i acompanyar a setze homes en risc d’exclusió social. Aquest acompanyament es basarà, sobretot, en un suport educatiu que inclou una formació personalitzada. Així, es vol ajudar a que l’usuari segueix un procés de reinserció i adaptació amb el seu entorn. Així com en el sector laboral.  Per tant, es pretén que la persona en qüestió arribi a un estat de realització amb els seus objectius.

Un suport a Barcelona

L’acte d’inauguració va comptar amb la presència de la comissionada d’Immigració, Interculturalitat i Diversitat de l’Ajuntament de Barcelona, Lola López. En declaracions, va agrair que  en moments de crisi i encariment de l’habitatge hi hagi el suport i l’acció social d’entitats com Càritas que obren centres acollint els més vulnerables.

Fruits d’Església

Centenars de persones van assistir a la inaguració del centre. Entre aquests la feligresia i el rector de la parròquia Santa Maria de Sants, Mn. Josep Lluís Socias, tots ells motivadors de la proposta. També va assistir l’arquebisbe de Barcelona el Card. Joan Josep Omella, que va celebrar l’Eucaristia a l’inici de la trobada i va ser l’encarregat de la Benedicció.

Durant la missa, en el moment de l’homilia, va destacar aquests fruits que donen les persones d’església com Mn. Pere Oliveras.  “Que bonic!” – exclamava l’arquebisbe. “Déu escolta el crit del seu poble, però cal persones que siguin les orelles, les mans i els peus del Senyor per donar aquests fruits de caritat”, va dir.

Parlaments

Durant el moment dels parlaments, aquells que el coneixien van destacar sobretot la seva dedicació pels més desvalguts i el seu l’amor per l’Església. El rector de la Parròquia de Santa Maria de Sants va agrair la feina de les persones que han fet possible aquest projecte, en especial aquelles que van treballar al costat de Mossèn Pere Oliveras. “Mossèn Pere era una persona molt sensible a les problemàtiques socials. Per això, aquest centre vol ser un homenatge a la seva tasca”, ha destacat Mn. Socias.

Com a representant de la Conselleria de Justícia, Armand Calderó, del Director de Serveis Penitenciaris, va agrair la feina de Càritas. També va destacat que la suma en favor de les causes socials donen sentit a la humanitat. “Al centre de la nostra acció hem de situar-hi la persona, i cal treballar per una societat més justa i igualitària. Acompanyar és la paraula clau per construir un país més integrador”, va indicar Calderó.

Benedicció del centre

Per cloure la inauguració, el Cardenal Arquebisbe de Barcelona i president de Càritas Diocesana de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, va beneir el centre. Va destacar que amb projectes com aquest es referma la importància de donar una segona oportunitat a les persones. Cosa que és essencial perquè puguin reinserir-se a la societat. D’altra banda, el Cardenal ha volgut fer arribar un missatge a la comunitat. Ha afirmat que és necessària una societat acollidora, que pugui facilitar, donar eines, i reconèixer el millor de cada persona per reconduir la seva vida. Tal com va dir duran la benedicció, “tots ens necessitem els uns als altres, siguin forts o febles, per caminar per una societat més justa”. És precisament aquesta necessitat mútua una de les ensenyances que va deixar el llegat de Mn. Pere Oliveras.

Finalment, Omella va fer una crida a les institucions públiques, afirmant que són les que han d’assegurar que les persones disposin d’oportunitats. Va indicar que l’administració necessita la complicitat de les entitats socials per fer-lo possible. També que la casa d’acollida Mossèn Pere Oliveras n’és un bon exemple. “Aquest projecte és la mostra que som una Església acollidora i amb vocació de servei cap als més vulnerables”.

Fotografies: Càritas Barcelona