Card. Omella: «Els sants olis ens faran forts per aquests temps dolorosos en què vivim»

Els preveres de l'arxidiòcesi renoven els vots sacerdotals un any més en la tradicional Missa Crismal a la catedral seguint les mesures de seguretat per la pandèmia

30 Març, 2021
Montse Punsoda
Fotografies: Ramon Ripoll / Agustí Codinach

Després que l’any passat els preveres no poguessin assistir per la situació de confinament total, aquesta Setmana Santa sí, els seus hàbits han tornat a tenyir de blanc la catedral de Barcelona en la tradicional Missa Crismal. Una celebració en la qual s’ha seguit en tot moment les mesures de seguretat requerides, i en la qual els sacerdots han pogut tornar i renovar les promeses sacerdotals davant de l’arquebisbe de la seu barcelonina. 

El cardenal Joan Josep Omella ha celebrat acompanyat dels bisbes auxiliars Mons. Sergi Gordo, Mons. Antoni Vadell i Mons. Javier Vilanova, que per primera vegada ha assistit a la celebració a l’arxidiòcesi de Barcelona. Prop de cent cinquanta preveres han estat presents, també els seminaristes, diaques i part del poble fidel. Sempre respectant l’aforament màxim i la distància de seguretat permesos per l’autoritat civil. 

Dol i agraïment en pandèmia

En el moment de l’homilia l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, ha recordat els germans preveres, diaques, religioses i religiosos difunts en aquest temps marcat per la Covid- 19. També, ha donat les gràcies a tots aquells que en aquest temps s’han dedicat a ajudar i servir els més vulnerables.

«Vull felicitar els que han dedicat esforços, diners, temps i energies a ajudar els contagiats per la Covid-19 i a ajudar moltes persones afectades per les conseqüències econòmiques i socials d’aquesta pandèmia». «Hi ha hagut molta solidaritat i s’ha fet realitat el que tantes vegades diem: només la bellesa de l’amor salvarà la humanitat», ha dit.

El significat dels sants olis 

El cardenal ha exposat que la Missa Crismal ens recorda que hem estat ungits per Déu, com a «signe de predilecció i benedicció de Déu». Així mateix, ha assegurat com els sants olis, «ens faran més forts i honorables, sans, feliços i bells, especialment en aquests temps tan durs i dolorosos en què vivim».

Els sants olis, que tal com ha dit, donen «vida, alegria, salut i força i són un gest d’hospitalitat»Vida, perquè és precisament amb el Sant Crisma que «ens conformem amb Crist i esdevenim membres de l’Església i d’una humanitat nova en la qual tots som germans»; Alegria, ja que l’oli perfumat és símbol d’aquesta alegria i la seva privació és signe de dol; Salut, per la seva propietat a curar ferides recordada em el Bon Samarità; Força, perquè amb ell Déu ens revesteix de «fe, la veritat i la justícia per portar als altres l’evangeli de la pau», i enforteix els catecúmens per «canviar la vida és difícil i requereix la força que ens dóna el Senyor»; Hospitalitat, ja que recorda també la tradició jueva en què l’amfitrió ungia el convidat i és alhora clau per anunciar l’Evangeli.

Aturant-se en el darrer punt, ha convidat a ser «hospitalaris especialment amb els que estan més sols o més allunyats. Sapiguem acollir els altres amb alegria com el Senyor ens acull en el seu cor. L’hospitalitat del Senyor no té límits». Ha instat la comunitat cristiana ha cuidar amb cura i devoció els olis que rebem en els moments importants de la vida com el naixement, el creixement, la malaltia, el sacerdoci, etc. 

«Viure units a Ell i entre nosaltres»

Dirigint-se als preveres, els ha exposat com avui «renoven el compromís de continuar sent fidels a la crida del Senyor per col·laborar amb el bisbe en la missió de guiar i santificar la comunitat cristiana pels camins que porten al Senyor». Ha advertit que per a fer bé la missió confiada pel Senyor cal «viure units a Ell, units entre nosaltres». Així mateix ha exposat que «el servei i la caritat pastoral brollen de la trobada profunda amb el Senyor», ha dit.

Després de la renovació de les promeses sacerdotals, els diaques han traslladat les àmfores amb els olis sobre l’altar, on el cardenal ha beneït l’oli dels malalts, catecúmens i ha consagrat el Sant Crisma. 

Noces d’or i argent d’ordenació

Al final de la celebració s’ha fet l’homenatge tradicional als preveres, religiosos i diaques de l’arxidiòcesi que celebren els seus 50 i 25 anys d’ordenació. Se’ls ha obsequiat amb un detall com a reconeixement d’aquests anys. Mn. Agustí Viñas, acompanyat amb Mn. Jordi Vilalta, ha dedicat unes paraules d’agraïment, citant tres paraules del Sant Pare imprescindibles en el presviterat: disculpes, perdó i gràcies. 

Per la seva banda, el cardenal ha recordat que l’obsequi més preuat, és la presència de tots els preveres en la celebració, als quals ha agraït el seu servei a la diòcesi.

Finalment les àmfores amb els Sants Olis s’han portat al claustre, on tots s’han acomiadat i desitjat una bona pasqua. Donada la situació actual, s’ha informat que els olis es podran recollir en els propers dies en l’horari establert.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

S’ha de dir Joan.

(Lc 1,57-66.80)