La Catedral de Barcelona torna a celebrar Diumenge de Rams sense les restriccions Covid

El cardenal Joan Josep Omella insta a ser portadors de pau a recordant l'arribada de Jesús a Jerusalem

11 Abr, 2022
Església de Barcelona

Fotografies: Catedral de Barcelona

Després de dos anys amb restriccions d’aforament a causa de la pandèmia, la Catedral de Barcelona aquest any sí que ha pogut obrir les portes del temple i celebrar Diumenge de Rams sense limitacions, segons l’aforament oficial. L’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, va ser l’encarregat de presidir la celebració, enguany amb un aire d’alegria per la tornada a la normalitat, però alhora marcada per un tel grisós a causa de la situació de guerra que pateix Ucraïna i altres països que va recordar Omella, com Etiòpia. Un context que va instar a demanar una pregària a tots els fidels per la pau.

Rams portadors de pau

La imatge de centenars de rams i palmes sacsejant-se a la plaça de la catedral va tornar a dibuixar-se enguany. Pares i mares acompanyant els menuts, alguns d’ells alçats a les seves espatlles, els nens i nenes picant al terra amb energia i els avis i àvies amb un somriure acompanyant els nets i les netes aquest dia tan especial del calendari litúrgic recordant l’entrada de Jesús a Jerusalem.

El moment especial va ser quan l’olor i el so de branques d’olivera i de llorer, palmes i palmons va unir-se mentre el cardenal hi espargia l’aigua beneïda. Tal com va dir el Cardenal «portem a la mà un ram, perquè Jesús és el Príncep de la Pau i ens recorda que hem de ser portadors de Déu. Aquest ram ens recorda que nosaltres hem de ser portadors de pau al nostre entorn. A casa, a la feina… Demanem que tots nosaltres que som aquí i hem rebut la benedicció del Senyor portem pau a casa i arreu on anem», va dir.

Les 3 imatges de la passió de Jesús

A l’interior de la catedral, després del relat de la passió, el Cardenal va reflexionar sobre com aquests dies arriben els relats de la passió de molts germans sota l’atac de la guerra. «Quan veiem les imatges o escoltem els testimonis pensem quina falta d’humanitat, quina injustícia, i per cada un hi ha una imatge que ens toca el cor». Com a imatge que Jesús ens va deixar va destacar: l’admiració, la humilitat i l’amor fins a donar-se tot.

D’entrada l’admiració que va donar quan va entrar a Jerusalem. «No vam pensar que no governaria com els poderosos des de dalt – deia Omella – si no des de a baix. Ell no ve a governar amb espasa o bombes, ve a governar el cor», va dir. En segon lloc, fent una invitació als fidels a deslliurar-se dels egos i de l’orgull, va destacar la imatge d’humilitat de Jesús. «Déu totpoderós es fa home, entra i és maltractat com el pitjor. Jesús és humil i ens perdona a tots». Finalment, en tercer lloc, va recordar que va morir «va patir per tu i per a mi», per nosaltres, demostrant el seu amor i que era fill de Déu.

«Demanem al Senyor que ens ajudi a la conversió interior i que les nostres vides siguin més entregades a Déu en el servei d’amor als germans perquè tots són presència i imatge del nostre Déu».

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)