Cap de setmana missioner

El Mes Missioner Extraordinari posa el seu punt final amb un Tren Missioner que fa parada a Catalunya i que finalitza el seu recorregut amb la Jornada Mundial del Domund

El Mes Missioner Extraordinari està a punt de finalitzar. En aquest marc aquest cap de setmana ha estat ple d’accions missioneres. El Tren Missioner va fer, per primera vegada, parada a Catalunya, concretament a Montserrat, on Cristians Sense Fronteres i les direccions diocesanes de les Obres Missionals Pontifícies dels bisbats catalans van posar el seu gra de sorra per dur-ho a terme.

Quatre-centes persones es van aturar a Montserrat, parada obligada d’aquest tren que va portar en els seus vagons sobretot infants i joves vinguts dels diferents bisbats catalans. En total, 28 grups entre parròquies, escoles i altres grups de pastoral, van gaudir d’un programa ple d’activitats. Música i ball que es van complementar amb estones de reflexió i eucaristia. A més, es va comptar amb un espai de testimoni missioner.

Un tren missioner ple a vessar

El tren missioner va transportar a molts dels bisbes de les seus catalanes. El cardenal Omella amb els seus bisbes auxiliars Antoni Vadell i Sergi Gordo. També l’Arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas o el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés. Així com el bisbe de Vic, Romà Casanova, el bisbe de Lleida, Salvador Giménez i el bisbe de Tortosa, Enric Benavent, amfitrió de la jornada. El dissabte va finalitzar amb la festa de l’Enviament on els participants van manifestar el seu compromís de ser testimonis de la seva fe.

Jornada Mundial del Domund

El cap de setmana no va acabar aquí. El diumenge era un dia important per a tots els missioners, la Jornada Mundial del Domund. El conegut Domund és aquell moment de l’any on el poble fidel dóna el seu gra de sorra perquè els missioners segueixin treballant per un món millor, evangelitzant arreu del planeta.

“Sembla mentida que una dona tancada en un convent a França, Santa Teresa del Nen Jesús, d’on no va sortir mai i on va pregar per dos missioners, sigui la patrona de les missions. Que important és la pregària!” assegurava el cardenal Omella durant l’homilia. “La nostra pregària avui és per aquesta extensió de Jesús al món, perquè el Senyor ajudi als 458 missioners de Catalunya i als 11.000 d’Espanya” demanava l’Arquebisbe de Barcelona. “La pobresa no només consisteix en no tenir menjar o feina, sinó també la desconeixença de Déu. Sense Déu es perd l’horitzó. Per això, els missioners intentem, sense imposar-ho, oferir la paraula de Déu”.

Finalment, el sr. Cardenal pregava per tots els missioners “perquè Déu els acompanyi amb la força i l’ànim, per poder anunciar enmig de les dificultats de la pobresa i les persecucions”. L’Arquebisbe de Barcelona acabava assegurant que “l’Església som tots nosaltres, que siguem missioners a través del testimoni”.