Bisbe Sergi: «Visquem els colors de Càritas, un conjunt de matisos»

Mons. Gordo condueix l'última sessió de l'9è Cicle de Reflexions al voltant del voluntariat de Càritas Diocesana de Barcelona

«Viure els colors de la comunió eclesial», amb aquesta invitació es va desenvolupar la intervenció del bisbe Sergi, que va ser el convidat en la darrera sessió del 9è Cicle de Reflexions entorn el voluntariat de Càritas Barcelona.

La sala Sant Jordi del Seminari Conciliar estava plena de gom a gom. Entre els assistents, hi havia el director de Càritas diocesana Salvador Busquets i el cap d’acció social de Càritas Eduard Sala.

Únics i irrepetibles

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo va començar amb una reflexió que partia de la darrera Carta Dominical del cardenal Omella. Parant atenció en un conte sobre els colors, s’explicava com cada un té el seu matís i és imprescindible. «Cadascun de nosaltres som únics i irrepetibles», va dir el bisbe.  «Així és la missió compartida del voluntariat de Càritas, on treballem plegats i compartint la joia de la nostra missió, gràcies a la qual sortim del nostre ego». En aquesta línia, el bisbe Sergi va subratllar autoreferencialitat, a la qual fa al·lusió el Sant Pare i va insistir en la necessitat de creure en nosaltres per poder caminar en comunitat.

Caminant junts amb Jesús

A partir d’aquesta idea, va subratllar la importància de «la sinodalitat». Tal com va dir: «caminar junts, no un eslògan buit de contingut, sinó el motor dels primers cristians». Va subratllar com la missió de cada un s’enforteix quan es du en grup, igual que amb el voluntariat de Càritas. «La missió compartida del voluntariat passa per aquesta vivència sentir al costat a Jesús i  viure-ho amb sinodalitat, anant tots junts a ser transmissors de la Paraula de Déu»

Recordant tots els passos que ha fet al llarg del seu servei a l’Església, el bisbe Gordo va compartir com sempre, en cada passa, fos cap al presbiterat o bé, cap a l’episcopat, va estar acompanyat de Jesús i d’algun company. «No estem sols! – va exclamar – contem amb ell i amb vosaltres amb qui compartim el goig de ser cristià. «En tots corre una mateixa saba, l’acompanyament de Jesus». El Senyor compta amb tu i amb mi perquè treballem hi col·laborem amb la seva pregària: Ora et labora».

Una missió de tots

El bisbe Sergi va exemplificar la tasca dels voluntaris destacant l’objectiu que s’hi persegueix: «la missió». «Penso que més que una feina, això que fem és una missió – deia el bisbe-. Ell ens tria com a servidors seus i hem de ser instruments, col·laborant». Uns instruments, que tal com va recordar el bisbe, es necessiten dels uns i del altres per poder arribar a port.

Per aprofundir en aquesta idea, va explicar la història del ‘Millor equip’, que explica com un fuster necessita totes les seves eines amb les seves qualitats per treballar. «Aquesta és la clau del millor equip. Ara bé – va recordar- no oblidem que el Senyor també treballa amb tot. Lo bo i lo dolent».

Així, el bisbe va convidar a viure l’essència del voluntariat. «Visquem tots els colors de Càritas! Aquest equip, en el qual remem junts. Un conjunt de matisos que aporta cada un, sempre amb humilitat, la gran lliçó»