Bisbe Sergi: «Cada un de vosaltres sou terra de missió, per evangelitzar»

Mons. Gordo pronuncia la darrera predicació quaresmal convidant a ser evangelitzadors amb la força de l'Esperit Sant

Aquesta setmana ha tingut lloc la tercera i última predicació Quaresmal a la Catedral de Barcelona, a la llum del sínode convocat pel papa Francesc amb el tema: ‘La crida del papa Francesc per una Església sinodal, una crida per a la conversió’.  Després d’emplaçar a tots en les primeres predicacions, a caminar cap a la comunió i participació, en aquesta sessió el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, ha exhortat a «sortir cap a la missió»

«El Senyor compta amb la nostra confiança i predisposició per fer la nostra missió», ha assegurat el bisbe. Una missió, que segons exposava el bisbe, «crida a caminar junts sinodalment», sabent que «Déu és amb nosaltres». Per a tot aquell temorós o que «no es veu amb cor de ser un deixeble missioner», Mons. Sergi Gordo ha assegurat que  «des del baptisme teniu la força que no és vostre, sinó que ve de l’Esperit Sant»

«Tu ets necessari»

El bisbe Sergi ha subratllat la importància de cada un. «Tu ets necessari. La humanitat et necessita a tu, allà on siguis, únic i insubstituïble per irradiar l’alegria de l’Evangeli contra el mal i a favor de la pau alçant la veu vivint la comunió, la participació i la missió. A L’església volem el consens, la comunió i tots sumem cada un amb els seus tons és aquí per evangelitzar». En aquest sentit, ha insistit a portar la Paraula de Déu i ser exemples allà on vivim, als barris, les ciutats… «Cada un de vosaltres sou terra de missió, per evangelitzar allà on sigueu».

Cintant Sant Joan Pau II, el bisbe ha recordat que  «tota renovació en el si de l’Església ha de tendir a la missió per no caure presa en una mena d’introversió eclesial». Tal com diu el papa Francesc,  «no caure en l’autoreferencialitat» i «sortir!». «Serà una Església sinodal, si està arrelada a la Paraula de Déu. Sortint del nostre ego i amb fraternitat», ha afegit.

Per acabar, dirigint-se a tots, el bisbe ha exhortat a demanar a Déu que «ens doni força per ser el motor de l’Església, amb la força de l’Esperit Sant»