Barcelona dona continuïtat al Congrés de Laics

El Seminari Conciliar acull quasi 200 persones a la trobada del post-congrés amb el lema «Caminar envers una renovada Pentecosta»

Fotografies: Ramon Ripoll

Després de l’èxit que va tenir el Congrés de Laics de Madrid, ara, ha tingut lloc una trobada a Catalunya per donar-hi continuïtat. Barcelona va acollir la trobada, concretament a Seminari Conciliar, on es van congregar quasi dues-centes persones. Al voltant del lema «Caminar envers una renovada Pentecosta», es va desenvolupar la reunió, amb la intenció de fer un tast del Congrés i compartir l’impacte i la visió dels assistents. Tal com expressava la delegada diocesana de Formació i Acompanyament del Laïcat de l’Arquebisbat de Barcelona, Anna Almuni, “fer un pas endavant i començar a treballar, per impulsar una autèntica Església en sortida”. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, va participar en la trobada.

Cap a una Pentecosta renovada

Entre els presents a l’acte es respirava la inquietud de formar part d’aquesta energia renovadora que es va encendre aquells dies de febrer. Així ho explicava una de les assistents del sector més jove, la qual afirmava que “tots volen pujar al tren que va agafar velocitat en la trobada de laics, un tren en direcció cap a una renovada Pentecosta. “La Pentecosta, un esdeveniment inimaginable que va canviar la història de la humanitat. És possible fer avui, a Barcelona, ​​aquesta mateixa experiència? Viure un renovada Pentecosta?”, es preguntava.

Al llarg del matí, es va seguir una metodologia similar a la del congrés. Per això, va haver-hi imatges i fragments de les ponències més rellevants, així com, aspectes destacats del treball en grups sobre els itineraris proposats.

Primer anunci, acompanyament, processos formatius i presència en la vida pública van ser els quatre itineraris de treball. El propòsit era el de seguir la invitació del Papa Francesc a l’inici del congrés. Tal com deia: “viure la mateixa vocació de laics immersos en el món, escoltant els batecs dels nostres contemporanis”.

Propostes de treball

Finalment, a les darreres hores del matí es va anunciar algunes propostes concretes que junts anirem construint. Entre aquestes: treballar per una Església caracteritzada per la sinodalitat l’espiritualitat i el discerniment i tenir present en la nostra pastoral la força de les línies marcades pels quatre itineraris.

De la ponència final de Congrés es va recollir la possibilitat de creació d’escoles de formació del primer anunci, de formació d’acompanyants, de formació d’agents eclesials i de doctrina social.

Es van recordar les paraules del papa Francesc als congressistes:

“És l’hora de vostès, d’homes i dones compromesos en el món de la cultura, de la política, de la indústria … Que amb la seva manera de viure siguin capaços de portar la novetat i l’alegria de l’Evangeli allà on estiguin. Els animo que visquin la seva pròpia vocació immersos en el món, escoltant, amb Déu i amb l’Església, els batecs dels seus contemporanis, de poble. Per tant, no tinguin por d’expulsar els carrers, d’entrar en cada racó de la societat, d’arribar fins als límits de la ciutat, de tocar les ferides de la nostra gent … Que el mandat del Senyor ressoni sempre en vosaltres: «Aneu i prediquin l’Evangeli» (Mt 28,19).