Artesans de la pau o mercaders de la mort

Article d'opinió del bisbe Sebastià Taltavull del diumenge 18 de juny publicat a Catalunya Cristiana

20 Juny, 2017
Església de Barcelona

Fa un parell de setmanes, el papa Francesc ens convidava a fer un minut de pregària per la pau el dijous dia 7 a les 13.00 hores. Com molts ho han seguit a la diòcesi i en altres indrets, jo em trobava reunit amb els capellans i diaques de Mallorca al santuari de la Mare de Déu de Lluc celebrant l’Eucaristia en ocasió de la Jornada sacerdotal en la festa de Jesucrist Sacerdot per sempre. Va ser entre la proclamació de l’Evangeli i l’homilia que va escaure aquest minut que el Papa demanava, i el vam fer. Va ser un moment fort de pregària en silenci, unit el nostre presbiteri a tanta gent de bona voluntat que estima i vol la pau, una crida interior a ser artesans de la pau en qualsevol indret.
El fet, però, és que vivim en una societat «malalta», que en determinades situacions ja necessita de cures pal·liatives perquè sembla que el seu mal ja no té remei. Ens sentim molt pobres davant l’onada de violència, insegurs i vulnerables en tots els sentits, a causa de la falta de respecte als drets humans i a la pressió ideològica i mediàtica que s’exerceix sobre les persones. Què fer per introduir un clima de pau en les relacions humanes i una voluntat de construir la pau en els qui dins la gestió pública tenen la responsabilitat de fer-la realitat? «Demano a Déu —així prega el papa Francesc— que creixi el nombre de polítics capaços d’entrar en un autèntic diàleg que s’orienti eficaçment a guarir les arrels profundes i no l’aparença dels mals del nostre món!» (EG 205).
I recentment ens deia: «És una absurda contradicció parlar de pau, negociar la pau, i al mateix temps promoure com permetre el comerç d’armes. Aquesta guerra d’allà, aquesta altra d’allí, ¿és de veritat una guerra per problemes o és una guerra comercial per vendre aquestes armes en el comerç il·legal i perquè s’enriquesquin els mercaders de la mort? Acabem amb aquesta situació! Demanem tots junts pels responsables de les nacions, perquè es comprometin amb decisió a posar fi al comerç de les armes que causa tantes víctimes innocents.»

Sebastià Taltavull Anglada
Bisbe auxiliar de Barcelona i
Administrador Apostòlic de Mallorca

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquest és el deixeble que ho ha escrit, i sabem que el seu testimoni és digne de crèdit.

(Jn 21,20-25)