25 anys de la parròquia «olímpica» Abraham

El temple innovador de Josep Benedito i Rovira ha celebrat aquest passat cap de setmana el seu aniversari amb una eucaristia i una festa popular

06 Des, 2017
Església de Barcelona

El Centre ecumènic i interreligiós Abraham va ser durant els Jocs Olímpics de Barcelona 92, un dels nous edificis més emblemàtics de la Vila Olímpica. La seva original arquitectura obra de Josep Benedito i Rovira, plena de simbolisme i innovadora en les seves línies i en la lluminositat del Temple, ofereixen un acollidor ambient d’espiritualitat i de celebració.

Aquí s’hi van oferir als atletes els serveis religiosos de les diverses confessions, i posteriorment, el desembre del 1992, es va celebrar la primera missa ja com a parròquia del Patriarca Abraham de l’Arxidiòcesi de Barcelona.

Per tant la parròquia del Pare Abraham ha commemorat enguany els seus primers 25 anys, amb una eucaristia i diverses activitats el proppassat diumenge 3 de desembre. En el temple es van projectar imatges i es va explicar el significat dels seus elements simbòlics, des de la forma de la nau fins al gran retaule, obra de l’escultor Riera i Aragó. La missa va estar presidida per Mn. Salvador Pié, que havia estat  un dels responsables en el disseny del temple i dels serveis religiosos durant els Jocs. L’acompanyaran els diversos rectors i preveres que han treballat a la parròquia en aquests 25 anys. En finalitzar la celebració eucarística, va haver-hi una fesa popular amb la presència dels gegants del Poble Nou.

Font: Parròquia del Patriarca Abraham

 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Com el Pare m’ha enviat a mi, també jo us envio a vosaltres. Rebeu l’Esperit Sant.

(Jn 20,19-23)