200 persones participen a la Cursa d’Orientació Solidària a Badalona

Fundació Alta organitza la competició amb l'objectiu de trencar el cercle d'exclusió social a través de xarxes comunitàries

Dos centenars de persones van omplir la Plaça Antonio Machado del barri de La Salut de Badalona. La finalitat era col·laborar amb la segona Cursa d’Orientació Solidària organitzada per la Fundació Salut Alta i per voluntaris del Club d’Orientació de Catalunya.

Caràcter inclusiu

Aquest 27 d’octubre, des de primera hora del matí, els participants van recórrer l’entorn en busca de més de 40 fites. Algunes de les novetats incorporades més sorprenents va ser la “zona memorística” i les fites falses. Però, enguany la cursa ha destacat sobretot pel caràcter inclusiu que ha tingut: s’hi ha sumat una barreja de perfils molt diversos. Ha acollit tant participants de categories expertes, com persones procedents d’altres ciutats o barris que han fet la cursa corrent o caminant. També han participat equips d’adolescents i famílies del barri.

Un cop acabada la cursa, es va fer l’entrega dels premis als millors corredors de cada categoria. A cada guanyador li va tocar, a través d’un sorteig, un dels regals cedits per les 20 empreses i entitats col·laboradores. L’obsequi consistía en el lot i un diploma, dissenyat per dues adolescents del projecte A100.

Assolint objectius

La Fundació Salut Alta celebra que s’han assolit els objectius principals proposats en aquesta nova edició. Per una banda, s’ha aconseguit la participació de gent externa a l’entitat, que han pogut conèixer de prop una realitat desconeguda per molta gent.

Per l’altra, amb aquesta iniciativa s’ofereix una activitat de qualitat, que promou la participació comunitària. I és que el format transversal de les curses d’orientació permet aplegar participants ben diversos. Maria Nadeu, directora de la Fundació Salut Alta, comentava el paper del barri: “malgrat les dificultats estructurals que pateix la població que hi viu, té molta riquesa per oferir”.

Trencar el cercle

La Fundació Salut Alta, entitat organitzadora d’aquesta activitat, forma part del sector social de la Companyia de Jesús. Té per finalitat ajudar en el desenvolupament de la població del barri a través de l’educació, oferint especial atenció als infants i a les persones més necessitades. Amb els seus projectes, junt amb la participació en plataformes i xarxes comunitàries, s’incideix positivament en la realitat, generant processos personals i comunitaris que trenquin el cercle de l’exclusió social.

Font: Jesuïtes Catalunya