1.300 persones assisteixen al XXè Memorial religiós de Serveis Funeraris de Barcelona

Mons. Javier Vilanova presideix la celebració organitzada pel Secretariat diocesà de Tanatoris per recordar i acomiadar amb els familiars els difunts

Aquesta darrera setmana de novembre, coincidint amb l’inici del temps d’Advent, el Secretariat de Tanatoris de l’Arxidiòcesi de Barcelona ha celebrat el XXè Memorial religiós de Serveis Funeraris de Barcelona (SFB) – Mémora. Es tracta d’una celebració en record dels difunts, per la qual es contacta i es convida a través dels tanatoris, els familiars d’aquelles persones que han mort en els darrers mesos. Té lloc dues vegades a l’any i, en aquesta ocasió s’ha recordat els difunts del darrer semestre.

Record als difunts i suport als familiars

Al voltant de 1.300 persones van assistir a la celebració, que va presidir el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova, acompanyat dels preveres i diaques diocesans. Entre aquests destacaven el consiliari del Secretariat de Tanatoris, el diaca Mn. Alfonso Caracuel, així com, el rector de la basílica, Mn. Salvador Pié i el delegat de la pastoral Sacramental, Mn. Josep Teixidó.

Entre els assistents, asseguts amb els familiars i els amics dels difunts, destacaven també gran part del laïcat que col·labora amb la Pastoral de Tanatoris i per part de Mémora van assistir els responsables de les diferents àrees  relacionades.

També hi era el director del Secretariat, Alfons Sagalés. “Des del Secretariat, considerem necessari que es convoqui aquesta celebració tan entranyable que els familiars agraeixen en record als seus difunts” – explica Sagalés-. Amb aquesta trobada, també volem expressar el nostre suport a tots aquells que han viscut la pèrdua d’un ésser estimat. Volem convidar-los a viure -ho amb la comunitat eclesial, acompanyant-los i transmetent-los que l’Església hi és més que mai en aquests moments”, afegeix.

Una paraula que il·lumina davant la incomprensió

El bisbe Javier es va sentir molt recolzat per tots els agents pastorals que donen servei als tanatoris. També impressionat per tots els familiars que van assistir a la celebració a la basílica, plena de gom a gom. Així ho va dir el mateix bisbe en el moment de l’homilia, en la qual va aprofitar per donar el seu condol.

Davant la incomprensió que se sent quan un perd un ésser estimat i davant del dolor que es pateix, el bisbe Javier va convidar a aferrar-se a la Paraula de Déu. “Una paraula que dóna llum i que il·lumina l’obscuritat i la falta de pau”, va dir.

Va recordar la importància d’acompanyar en el moment del dol, “sent presents i escoltant-los”, i d’acompanyar en els darrers moments de la vida. “Vosaltres heu estat al costat d’aquells que han patit abans de morir, – deia el bisbe-, i ara ells us donen les gràcies des del cel, per haver-los acompanyat i estimat.

El bisbe Vilanova va proclamar i insistir en la paraula vida davant la mort. “Una vida que és eterna i que no s’acaba, perquè ens basem amb allò més gran com és la resurrecció de Jesús”. “Agafeu-vos sabent que el vostre parent està amb Déu – exposava el bisbe-. La seva presència hi és i et dóna oxigen i ànims. El Senyor ens diu que el seu amor és etern i que no acaba. Hem vist grans coses aquí a la terra però Ell ens prepara quelcom més gran”.