Suma’t el 3 de desembre al Dia Internacional de les persones amb disCapacitat

L'Església s'uneix a la celebració de la jornada amb un acte obert a tothom organitzat pel Secretariat diocesà de la pastoral que acompanya les persones amb discapacitat

Aquest dissabte 3 de desembre se celebra el Dia Internacional de les persones amb Discapacitat promogut per l’ONU. L’Església s’uneix a la celebració de la jornada, per això des del Secretariat diocesà de la pastoral que acompanya les persones amb discapacitat s’ha convocat una jornada per visibilitzar i sensibilitzar aquest sector de la població. El lema que encapçalarà la trobada és: “Coneix-me per les meves capacitats, no per la meva discapacitat”.

La trobada s’ha convocat el mateix dissabte a la parròquia Santa Teresina de l’Infant Jesús, de 16 h fins a les 20 h. A les 18 h, s’unirà a la convocatòria el bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Javier Vilanova, que celebrarà la missa amb els organitzadors i els partipants, entre els quals destaquen la Pastoral dels Sords, Nen Déu i l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes.

Donar veu i testimoni

Segons explica Núria Reventós, membre del Secretariat diocesà de pastoral que amb les persones amb discapacitat, durant la jornada es preveu que siguin els mateixos que viuen una discapacitat, que parlin des del seu testimoni. “Volem donar-los veu i escoltar-los! – expressa-, que no siguem nosaltres qui expliquem aquesta realitat sinó que les persones amb discapacitat siguin les que ho comparteixin, amb les seves paraules i els seus sentiments”.

Aquest propòsit de donar veu i de donar el protagonisme a aquells que ho viuen es farà amb una activitat en què es compartirà les capacitats i necessitats per després presentar-ho un vídeo. L’acte està obert a tot aquell que vulgui sumar-se a la celebració.

Coneix quatre entitats des de dins

En aquesta mateixa línia de “donar veu”, des de l’Arquebisbat de Barcelona s’ha promogut una sèrie de vídeos on es presenten quatre entitats diocesanes dedicades al servei de les persones amb discapacitats. Aquest es publicaran entre el 30 de novembre i el 3 de desembre al canal de YouTube, així com a les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram).