El patrimoni eclesiàstic és el pol turístic més visitat de Barcelona

20 gener, 2020 - 
Església de Barcelona

1 de cada 3 turistes que visiten els monuments i llocs d’interès de Barcelona opten pel patrimoni eclesiàstic de la ciutat, amb més de 8 milions de visites anuals d’un total de 25,7 milions. Aquestes xifres configuren aquest patrimoni monumental com el pol turístic més important, seguit pels museus (amb 6,5 milions) i per llocs d’interès com el Park Güell, la Casa Batlló o la Pedrera. Dels tres primers llocs amb més afluència de visitants de la ciutat, el primer i el tercer són temples: la basílica de la Sagrada Família i la Catedral.

Així es desprèn de l’anàlisi de les darreres dades oficials de l’Observatori del Turisme de Barcelona, que mostren un total de 22,7 milions de visites als principals llocs d’interès. Sumant les 2’5 milions de la Catedral (no inclosa a l’estadística municipal) i de la resta de temples, com ara Santa Maria del Mar o Santa Maria del Pi, s’arriba a un total de 25,7 milions de visites.

La basílica de la Sagrada Família és el principal pol d’atracció de la ciutat, amb més de 4,5 milions de turistes, mentre que la Catedral, amb 2,5 milions, és el tercer indret més visitat només per darrera del Park Güell, amb 3,1 milions.

Segons Mn. Josep Maria Turull, director del Secretariat de Turisme, Peregrinacions i Santuaris de l’Arquebisbat de Barcelona, “la ciutat ofereix als visitants els grans edificis que la fe del poble ha bastit al llarg dels segles. En ells, a més de la vessant d’una excel·lent expressió artística, descobreixen la capacitat mobilitzadora i aglutinadora del poble de Déu, alhora que la seva profunditat, trobant en aquests temples un espai intens de pau i pregària.”

L’arquitectura, segons les darreres dades de Turisme de Barcelona, és el factor més ben valorat pels visitants de la ciutat, amb un 9,26, “i l’Església de Barcelona ofereix a aquestes persones un patrimoni d’una altíssima qualitat, que barreja joies del romànic o el gòtic amb un exponent del modernisme català que ha esdevingut el símbol de la ciutat, la Sagrada Família”, assenyala Turull.

“No obstant”, recorda el director del Secretariat de Turisme, Pelegrinatges i Santuaris, “oferir als fidels i als visitants aquest patrimoni comporta un gran esforç econòmic que, en gran part, és possible gràcies a les aportacions dels mateixos turistes, que ajuden així a la seva sostenibilitat”.