Barcelona acull una mostra escultòrica que ofereix una nova mirada sobre santa Eulàlia

10 gener, 2024 -
Església de Barcelona
  • L’exposició es podrà visitar fins al 18 de febrer al Museu Diocesà de la ciutat
  • S’exhibirà una imatge barroca del segle XVIII de santa Eulàlia, recentment restaurada

Aquest divendres, 12 de gener, el Museu Diocesà de Barcelona obre al públic l’exposició «Dialoghi Paralleli. Sancta Eulalia Nobilis Gemma», dedicada a la copatrona de Barcelona, santa Eulàlia. La mostra comptarà amb les obres escultòriques de Jorge Egea i Luca Freschi, dos artistes que en les seves investigacions analitzen la cultura clàssica, reinterpretant-la i oferint noves i originals solucions iconogràfiques, més delicades, simbòliques i espirituals.

Amb motiu de l’exposició, el Museu Diocesà de Barcelona exhibirà una peça que ha estat recentment restaurada: una imatge barroca del segle XVIII de santa Eulàlia (MDB 260). Partint de l’observació de l’escultura, Egea i Freschi presentaran la seva proposta artística.

En les seves primeres representacions de la santa barcelonina, Jorge Egea va voler donar substància al drama terrenal de santa Eulàlia, representant els turments als quals havia estat sotmesa, el turment de la seva carn, el somni de la mort. Egea mira atentament el que es relata a l’antiga Passio amb el desig de retornar forma i volum als meravellosos records dedicats a ella, desitjant transmetre la realitat d’aquells esdeveniments que, si es confiaven exclusivament a la paraula escrita, corrien el risc de no emergir íntegrament, l’anomenada bellesa tràgica.

Altrament, Luca Freschi segueix un camí semblant al d’Egea, combinant una representació realista de la santa de Barcelona amb una altra més simbòlica. L’artista abandona la figuració clàssica per concentrar-se en una dimensió més evocadora.

La mostra coincidirà amb una altra exposició dels artistes Luca Freschi i Jorge Egea que properament tindrà lloc al Museu Europeu d’Art Modern (MEAM).

Els periodistes que vulguin contactar amb el comissari de la nova exposició del Museu Diocesà de Barcelona, Giovanni Gardini, director de la Col·lecció Lercaro de Bolonya i president de l’Associació de Museus Eclesiàstics Italians (AMEI), poden enviar un correu amb la seva petició a: press@arqbcn.cat