Paraules del Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, en la clausura de la primera etapa del Congrés Internacional de Pastoral de les Grans Ciutats. Barcelona, 22 de maig de 2014.

Acabem la primera etapa del Congrés Internacional de Pastoral de les Grans Ciutats. Han estat tres dies riquíssims amb nou conferències totes elles molt interessants, molt suggerents i que ens han portat a conèixer més i millor què són, què viuen, què gaudeixen, què sofreixen els homes i dones que viuen en les grans ciutats. […]

23 Maig, 2014
Església de Barcelona

Acabem la primera etapa del Congrés Internacional de Pastoral de les Grans Ciutats. Han estat tres dies riquíssims amb nou conferències totes elles molt interessants, molt suggerents i que ens han portat a conèixer més i millor què són, què viuen, què gaudeixen, què sofreixen els homes i dones que viuen en les grans ciutats.

Les conferències dels ponents i els diàlegs dels congressistes ens han ajudat a prendre major consciència que Déu viu en la ciutat, tal com diu el Papa i com ha intitulat el seu llibre el professor Galli. Déu viu i actua en els ciutadans, en les seves llars i en les seves institucions i realitats. El Papa Francesc ens demana contemplar la ciutat amb una mirada de fe, per tal de descobrir la seva presència i actuació.

La pastoral urbana, de les ciutats, consisteix també en sortir als carrers, places, realitats ciutadanes per trobar-se amb els ciutadans, per escoltar-los, per estimar-los i per descobrir la presència i l’acció de Déu en cadascun d’ells. Perquè Déu sempre s’avança a nosaltres i ha arribat abans de la nostra sortida.

Hem treballat bé en les ponències i també en les sessions de les tardes per tal d’elaborar uns punts forts, unes observacions, unes consideracions que oferiré als Pastors de grans ciutats del món per tal que junts en la segona etapa del Congrés, ens ajudin a reflexionar, a posar en comú experiències pastorals i arribar a unes conclusions que puguem oferir al Papa Francesc en l’Audiència del 27 de novembre.

Li vaig dir al Papa, el dissabte passat, que li portaria les conferències i les reflexions dels ponents i experts, esperant la seva paraula, les seves orientacions pastorals que ens ajudin a configurar i fer realitat una autèntica pastoral eclesial en les grans ciutats del món. Aquest Congrés ens ha ajudat a tots a sentir-nos més pastors, més evangelitzadors, més missioners.

Gracias a los ponentes, gracias a los expertos, por su participación activa, competente y generosa durante estos tres días, mañanas y tardes. Han colaborado muy activamente al servicio de la Iglesia en esta reflexión que ha propugnado nuestro Congreso Internacional y ayudará muchísimo a los pastores y a sus respectivas Iglesias. Me atrevo a particularizar a un ponente, Carlos Galli, por ayudarnos a conocer mejor al Papa Francisco, no en vano es de Buenos Aires.

Gràcies a tots els congressistes per la vostra participació i diàlegs. La vostra presència constant durant els tres dies del Congrés posa en relleu l’altura, l’actualitat i interès del Congrés.

Al Seminari de Barcelona i a tots els que han col·laborat en l’organització del Congrés, moltes, moltíssimes gràcies.

Pero mi agradecimiento y nuestro agradecimiento va dirigido al Papa Francisco, gracias a él, tuvo un servidor la idea de organizar este Congreso. Francisco siempre se ha interesado por este Congreso y lo ha hecho más patente concediendo una Audiencia privada para los Pastores el 27 de noviembre. Pero nuestro agradecimiento es, también, por la tarea pastoral que el Papa realiza y por su documento programático “Evangelii Gaudium”. Querido Papa Francisco, nuestro agradecimiento y nuestra oración.

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Conservava tot això en el seu cor.

(Lc 2,41-51)