Carta dominical | «Tenir cura dels nostres infants»

Llegia recentment en un diari que a l’Estat espanyol hi ha prop de sis-cents mil infants d’entre sis i tretze anys que es queden sols a les tardes quan surten d’escola, un fet que s’agreuja a l’estiu. Segons un estudi de l’ONG Educo, el motiu d’aquesta lamentable situació és la impossibilitat de conciliar la vida […]

06 Jul, 2017
Església de Barcelona

Llegia recentment en un diari que a l’Estat espanyol hi ha prop de sis-cents mil infants d’entre sis i tretze anys que es queden sols a les tardes quan surten d’escola, un fet que s’agreuja a l’estiu. Segons un estudi de l’ONG Educo, el motiu d’aquesta lamentable situació és la impossibilitat de conciliar la vida laboral i familiar dels pares i les mares d’aquests infants.

Sempre he manifestat la voluntat de treballar plegats en la consecució del bé comú. Sempre que puc animo totes les persones amb alguna responsabilitat o influència social i política que tinguin molt presents les famílies. ¿Oi que hauria de fer el mateix pels nostres infants, que són un tresor per a la nostra societat?

Volem que tots els nens i les nenes, independentment del seu context social, puguin créixer com a persones i tinguin oportunitats de futur. Per això, cal que totes les instàncies civils, polítiques i religioses treballem al servei dels infants, col·laborant amb pares, mares i familiars per ajudar-los a evitar la soledat dels menuts quan surten d’escola o durant els mesos d’estiu.

Què podem fer per resoldre aquesta situació? El repte a assolir és la conciliació de la vida laboral i familiar. El diàleg amb molts matrimonis, famílies, personal docent d’escoles i educadors de centres de lleure, em fa adonar del gran repte que tenim totes les institucions a l’hora de promoure aquesta conciliació. A casa nostra, malgrat diverses temptatives, semblaria que això és impossible d’assolir. Ara bé, si mirem al nostre voltant, si analitzem la situació d’altres països d’Europa, ens adonem que no és impossible. Només cal una gran conscienciació sobre el tema i un esforç de les empreses, dels seus directius i de les institucions polítiques i civils per assolir aquesta anhelada conciliació, que permeti als infants i joves gaudir de la necessària presència del pare i la mare en sortir de l’escola o en els períodes de vacances.

Mentre treballem per aconseguir la desitjada conciliació parental de la vida laboral i familiar, cal que l’Església ajudi allà on no pot arribar l’administració pública. En aquest sentit, convido parròquies, instituts de vida consagrada i societats de vida apostòlica, escoles i institucions cristianes a ser creatius i a prendre la iniciativa. Us animo a oferir el vostre temps i els espais parroquials, escolars i propis per acollir els nens i les nenes que pateixen les conseqüències provocades per aquesta manca de conciliació un cop surten de l’escola o dels casals d’estiu. Sé que molts ja ho feu i us felicito per aquestes iniciatives. Tenim també exemples preciosos com els de sant Felip Neri o sant Joan Bosco, entre d’altres. Que el seu testimoni ens esperoni a tots a descobrir com ajudar a pal·liar aquestes noves pobreses que, de vegades, emergeixen quan l’economia no és al servei de la persona.

Benvolguts germans i germanes, tenir cura de la família és assegurar el futur d’un poble. El papa Francesc ens recorda que la qualitat d’una societat es mesura segons el tracte que reben els infants i la gent gran. La nostra societat ha de ser conscient del valor dels infants. Tenir-ne cura i protegir-los és clau perquè el nostre sigui un futur pròsper i més humà.

Cardenal Joan Josep Omella Omella
Arquebisbe metropolità de Barcelona

Escolta la glossa dominical en la veu del senyor arquebisbe metropolità de Barcelona.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)