Viu la vetlla de la Pentecosta, aquest dissabte a la Catedral de Barcelona

La Delegació de Formació i d'Acompanyament del Laïcat convoca una vetllada de pregària per a celebrar la festa dels laics i de l'Acció Catòlica

Fes clic aquí per descarregar-te el llibret de la vetlla de Pentecosta

Aquest dissabte 30 de maig l’Església celebra la festa de la Pentecosta. Es tracta d’una festivitat especial pel laïcat, ja que suposa la diada de l’Acció Catòlica i de l’Apostolat Seglar. Enguany, donada la situació d’emergència sanitària, la Delegació de Formació i d’Acompanyament del Laïcat s’ha volgut fer un acte especial convocant una vetlla de pregària a la Catedral de Barcelona. La trobada tindrà lloc el mateix dissabte 30 de maig a les 20.30 h (accés a les 20.10 h).

La trobada comptarà amb la presència de l’arquebisbe de Barcelona, el Card. Joan Josep Omella, acompanyat dels bisbes auxiliars Mons. Sergi Gordo i Mons. Antoni Vadell.

Vetlla adaptada a la Fase 1

Donat que l’àrea sanitària de Barcelona, ja es troba en Fase 1 de la desescalada del confinament, la celebració de la Vetlla tindrà lloc de manera presencial, però només amb una assistència màxima de 200 persones. A més a més, per aquells que no puguin desplaçar-se la vetlla s’emetrà pel canal YouTube de la Catedral: https://catedralbcn.org/index.php?lang=es , i també per Ràdio Estel 106.6FM: https://www.radio.es/s/estelfm .

Tots aquells que hi vulguin assistir serà imprescindible l’ús de mascareta. També s’haurà de netejar les mans en entrar amb el gel hidroalcohòlic, tant l’entrada, com a la sortida de la Catedral. Al llarg de la celebració, es mantindrà la distància física d’1,5 metres amb les altres persones i seguir les indicacions que es requereixi.

Enmig de la incertesa, continuem

Des de la Delegació de Formació i Acompanyament al Laïcat, s’ha comunicat que, després de molts mesos d’un procés de treballs diocesans, aquest passat mes de febrer vam viure un esdeveniment ple de sentit eclesial, el Congrés de laïcat, en el qual es va experimentar la presència de l’Esperit. “Una presència que ressona en nosaltres aquella expressió que emergia amb força: Vers una renovada Pentecosta”.

La delegada Anna Almuni exposa com, “enmig d’uns moments plens d’incerteses i dificultats sanitàries, econòmiques i de treball, la Pasqua 2020 ens ha fet endinsar en el sentit més profund de l’esperança”. Després de tot el succeït “ha calgut un canvi de registre tant a nivell personal, social com a nivell creient –explica Almuni– perquè nosaltres continuem tossudament celebrant Pasqua”.

Oportunitat per al comunitat

D’altra banda, la delegada de Formació i d’Acompanyament al Laïcat, explica que la “la festa del Laïcat no es podia queda sense celebrar”. “Ara més que mai, calia demostrar que el Post Congrés continua viu per construir i evangelitzar, i demostrar que podem fer-ho junts, com ens diu el nostre Pla pastoral SORTIM!“. Un Pla Pastoral que ens diu: “Tenim el goig i la responsabilitat de compartir la missió de Crist en el món d’avui, amb humilitat certament, però també amb agraïment i alegria. Som enviats pel Crist com va ser-ho ell pel Pare i comptem amb la força de l’Esperit Sant (cf. Jn 20, 21-22)”.

“El post congres ens ha esperonat i ens ha donat força”. “Ara amb el pas d’aquesta situació de desconcert l’hem de viure amb tot el que suposa”, afegeix Almuni. En aquesta línia assegura que pot ser una “oportunitat per demostrar la força de la comunitat i de sentir-nos Església, tot i la distància”. Uns des del temple i els altres des de casa, però sempre en comunió, demostrem que el que construeix el laïcat va més enllà de la forma presencial” afegeix la delegada.