Visita pastoral a l’arxiprestat d’Horta

L’arxiprest d’Horta explica les oportunitats que aporta la visita de l’arquebisbe de Barcelona i els seus bisbes auxiliars a les seves parròquies i congregacions

El cardenal arquebisbe i els seus bisbes auxiliars comencen les visites pastorals. Els arxiprestats guardonats són el de la Cisa i el d’Horta. En aquest segon cas, aquestes visites van començar el passat 29 de febrer i l’última data confirmada és el 3 de maig d’aquest 2020. El calendari ha estat elaborat conjuntament per l’arxiprest i els rectors de les vostres comunitats parroquials. La propera cita és el dilluns 16 de març a la Parròquia de Santa Teresa de Jesús. El seguirà la visita del 29 de març al Monestir de les Saleses; continuant el 30 de març a la parròquia de Sant Joan d’horta per finalitzar en aquest mateix temple la cloenda de les visites pastorals el 3 de maig.

Què és una Visita Pastoral?

“La Visita Pastoral és un dels mitjans que possibilita un encontre personal dels bisbes amb els preveres i amb altres fidels del Poble de Déu” assegura el cardenal Omella. “És una manera per poder conèixer-nos millor i ajudar-nos de forma més concreta en la vida de fe i en la pràctica cristiana” prosseguia. Així mateix, aquest seguit de visites serveixen, també, per veure el funcionament de les estructures i instruments destinats al servei pastoral de l’arxiprestat. En definitiva aquestes visites serveixen perquè el bisbe es trobi amb les comunitats parroquials i altres realitats eclesials de l’arxiprestat per així: “poder animar, celebrar, proposar i acordar pistes de futur, realistes i adequades a cada comunitat” indica Omella.

Per l’arquebisbe de Barcelona aquesta visita pastoral és una gran “experiència eclesial” on “totes les comunitats ens trobem amb el pastor de la diòcesi per pregar i caminar junts, per viure una experiència fraterna, per treballar pastoralment en conjunt”.

Com serà aquesta Visita pastoral?

“Volem que aquesta Visita pastoral sigui una experiència sinodal, de caminar junts, de compartir reptes, necessitats i experiències pastorals”; demana el cardenal Omella en la seva carta de benvinguda. “La Visita pastoral ha de ser una experiència de sortir de la comoditat i seguretat de la meva parròquia o el meu grup. Anar a l’encontre de l’altre, amb el cor obert, disposat a deixar-se sorprendre”.

Així ho sol·licitava Omella esperant que aquesta visita pastoral ajudi a les comunitats de l’arxiprestat d’Horta a assumir compromisos més concrets. Per, així, respondre als reptes amb la guia de les diferents delegacions i secretariats de l’arxidiòcesi. Per això, el cardenal Omella vol que sigui un moment “molt significatiu de comunió fraterna, de sentir-nos Església diocesana, Poble de Déu, Temple espiritual format per pedres vives, on tots els dons que rebem de l’Esperit els posem al servei i per a l’edificació de tota la gran família de Déu”