
Marga Riera, autora de l’estampa de la Missa de Les Santes de Mataró
Ni la temperatura ni el calendari enganyen: s’acosten Les Santes. D’aquí a set setmanes serà 27 de juliol i el cor popular des de principis de maig que assaja, sota la batuta…
L’Hospital de Campanya Santa Anna celebra una missa de difunts per les 46 persones que no han tingut un comiat digne
Una espelma en record de cada persona que ha mort al carrer durant aquest any. La parròquia i Hospital de Campanya de Santa Anna s’ha omplert per la festivitat de Tots Sants per recordar a cada difunt que ha finalitzat la seva vida als carrers de Barcelona i no ha rebut un comiat digne.
En total 46 persones sense sostre. 46 noms i cognoms que s’han recordat en cada flama encesa per recordar-los. A la missa de difunts van participar els usuaris que durant les 24 hores del dia acull l’hospital de Campanya, també els voluntaris, els amics, i els compromesos amb el projecte, com M. Victòria Molins.
La missa en record als difunts sense sostre va ser presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell. En les seves paraules va demanar ser deixebles de Jesús. “Ell és el mestre de l’amor, de la tendresa, de la misericòrdia”. Segons bisbe auxiliar: “moltes persones acudeixen a aquesta llar amb les butxaques buides però només es necessita amor per tenir-ho tot”. Pel bisbe Vadell entre tots ens podem fer aquest regal perquè és un do.
Si no tenim amor, som molt pobres; però si tenim aquest amor, som molt rics independentment dels diners que tinguem.
El rector de la parròquia Mn. Peio va recordar al David, un irlandès corpulent que dormia al carrer Rivadeneyra, just a l’entrada de les oficines de la parròquia i que ha mort aquest any. En David va ser el motiu pel qual va començar l’Hospital de Campanya de Santa Anna. Un lloc on els sense sostre es senten acollits i on troben la fraternitat.