Un miler d’infants omplen de llum i esperança la Sagrada Família amb “Sembradors d’Estels”

Alumnes de 4t de Primària de 18 escoles de la diòcesi de Barcelona celebren el Nadal des d’una mirada global, compromesa i solidària

15 Des, 2025
Església de Barcelona

Més de 1.000 infants de quart curs d’Educació Primària, provinents de 18 escoles de l’arxidiòcesi de Barcelona, han omplert aquest matí la basílica de la Sagrada Família per celebrar el Nadal amb l’activitat “Sembradors d’Estels”, una proposta educativa i pastoral que convida a viure aquestes festes des de la gratuïtat, la solidaritat i l’esperança.

L’esdeveniment, organitzat conjuntament per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), el Secretariat Diocesà de Missions de l’Arquebisbat de Barcelona i la Direcció diocesana de les Obres Missionals Pontifícies (OMP), s’emmarca dins una iniciativa missionera que, des de fa prop de 50 anys, anima els infants a “donar sense esperar res a canvi” a través d’un gest senzill: repartir petites estrelles adhesives amb el missatge “Jesús neix per a tu” en els dies previs al Nadal.

“Des de l’Escola Cristiana valorem molt positivament una iniciativa que és alhora educativa i evangelitzadora”, ha explicat Meritxell Ruiz, secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC).

Una celebració per descobrir la “llum de la missió”

La trobada d’avui ha estat presidida per Mons. David Abadías, bisbe auxiliar de l’Arquebisbat de Barcelona, que ha convidat els infants a ser “sembradors d’estels” en el seu entorn més proper: família, escola, veïnat i amics. A partir de la lectura de l’Evangeli dels Mags d’Orient, el bisbe ha recordat que, com ells, els nens i nenes són cridats a seguir l’estrella que condueix a Jesús i a oferir-li “el millor de cadascú” mitjançant gestos quotidians de servei i generositat.

 Abans de la celebració, cada escola havia treballat a l’aula diferents dimensions de la “llum de la missió” –la família, els companys, la pau, el compromís, el compartir, l’escola, la convivència, l’escolta del món, etc.– vinculades també al lema de la propera campanya d’Infància Missionera (18 de gener de 2026): “La teva vida, una missió”. Com a fruit d’aquest treball, els centres han elaborat una rèplica de l’estel de la Torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família, que avui han ofert conjuntament al presbiteri com a símbol d’aquesta missió compartida.

“Tots tenim una missió, una tasca a fer, també els infants. Aquest és el missatge que va donar el papa Lleó XIV al Jubileu dels joves i és el que també hem treballat en aquesta celebració”, ha remarcat Eloi Aran, responsable de Identitat i Missió  de la FECC.

 El rector de la basílica, Mn. Josep Maria Turull, ha ajudat també els infants a descobrir els diversos estels presents a l’arquitectura de la Sagrada Família, tot relacionant-los amb el significat d’esperança que aquest símbol té en la tradició cristiana i en l’activitat “Sembradors d’Estels”.

Connexió missionera amb el Togo i mirada al món

Un dels moments més emotius ha estat el vídeo-testimoni del missioner Joan Balcells, sacerdot diocesà i membre de les comunitats ADSIS, que ha intervingut des del Togo, a l’Àfrica. A través del seu missatge i del dels infants togolesos, els nens i nenes han pogut descobrir la realitat de les comunitats cristianes d’altres països i la tasca dels missioners, que anuncien l’Evangeli al costat de les persones que viuen situacions d’injustícia, pobresa i exclusió.

 “Avui els infants han pogut posar rostre i nom a la missió: han descobert que hi ha missioners catalans repartits pel món, com en Joan Balcells al Togo, que viuen al costat dels qui més ho necessiten. Aquesta trobada els ajuda a entendre que el Nadal té una dimensió universal i que ells també poden ser protagonistes d’una Església que surt, que escolta i que acompanya”, ha subratllat Manu Górriz, director del Secretariat Diocesà de Missions de l’Arquebisbat de Barcelona.

 Amb l’entrada de banderes de diferents països i l’ús de mocadors de colors que representaven els cinc continents, s’ha posat de relleu la dimensió universal de la missió i la consciència que “Jesús neix per a tothom”, més enllà de fronteres i cultures.

 “Per a les Obres Missionals Pontifícies és molt significatiu veure tants nens i nenes descobrint que el món és molt més gran que la seva escola o la seva ciutat i que formen part d’una Església present als cinc continents. El missatge de la Infància Missionera és clar: cada infant pot ser missioner allà on viu. Quan es desperta aquesta consciència, els infants es converteixen en una veritable força d’esperança per a l’Església i per a la societat», ha assenyalat José María Calderón, director nacional de les Obres Missionals Pontifícies

Enviats a “sembrar estrelles” arreu

Al tram final de la celebració, el bisbe Abadías ha beneït els milers d’estrelles adhesives que han estat repartides als infants, i els ha enviat com a nous agents de transformació social, animant-los a regalar les estrelles –sense demanar res a canvi– a veïns, familiars, companys d’escola i persones que es puguin sentir soles o tristes.

 L’acte ha comptat amb la participació de representants de les 18 escoles i amb la presència d’autoritats civils, entre les quals, el Sr. Ivan Pera, comissionat de Relacions Ciutadanes i Diversitat Cultural i Religiosa de l’Ajuntament de Barcelona, que han volgut acompanyar aquesta experiència educativa i de sensibilització cristiana al cor de la ciutat.

Amb cants, pregàries i signes senzills, “Sembradors d’Estels” ha estat, un any més, una oportunitat per recordar que el Nadal és sobretot un temps per compartir la llum de Jesús i sembrar esperança, especialment entre aquells que més ho necessiten.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Pels seus fruits els coneixereu.

(Mt 7,15-20)