Un horitzó d’esperança

Entrevista realitzada al Dr. Armand Puig, rector de l'Ateneu Universitari Sant Pacià (AUSP)

La Quaresma de l’any 2020 ha estat molt especial en la història del Cristianisme. És la primera vegada en què moltes de les comunitats cristianes d’arreu del món no han pogut celebrar en comunitat els quaranta dies de preparació a la Pasqua, ni tampoc gaudir juntes de l’Al·leluia pasqual. Malgrat tot, Mn. Armand Puig, rector de l’Ateneu Universitari Sant Pacià (AUSP), és optimista: “s’albira un horitzó d’esperança; es dibuixa la civilització de l’amor”.

Per què no s’ha de perdre l’esperança?

Som un poble que camina en la fosca i veu una gran llum. Som fills de l’esperança en la llum que irradia Jesús ressuscitat.

Què en podem treure, de positiu, d’aquesta pandèmia?

Més que mai hem viscut la paciència que brilla a l’hora de la tribulació. Més que mai, privats de l’eucaristia i enmig d’un gran silenci, hem pregat tot escoltant la Paraula de l’Evangeli, que sosté la nostra fragilitat i dura per sempre. Més que mai, han trucat al nostre cor l’amistat i la solidaritat entre tots, i amb els més febles, i hem experimentat la fraternitat de manera especial.

Com podem celebrar la gran festa cristiana?

Avui és dia de Pasqua: Crist ha ressuscitat! I nosaltres, com ell, ressuscitem a una vida nova i diversa, la que Jesús inicia amb la seva victòria sobre la mort. Per això, els qui creiem en Jesús mort i ressuscitat som punta de llança d’un món que ha de canviar. Quan s’haurà acabat el coronavirus, res no podrà ser igual. Una època nova ha començat. Les cadenes de l’egoisme de persones i pobles s’han de desfer. Les pedres que tanquen els sepulcres dels pobres de la terra s’han d’obrir de bat a bat. Celebrem la festa de Pasqua amb alegria renovada!

Entrevista realitzada per Òscar Bardají per al Full Dominical del 12 d’abril