Trobada dels delegats de les Càritas amb seu a Catalunya

La jornada, presidida pel cardenal Omella, va viure un dels moments més simbòlics i eclesials per a tots els delegats presents, la benedicció de les estoles amb els logotips de Càritas

El dia 3 de febrer es van reunir a la seu de Càritas Catalunya a Barcelona els delegats episcopals de les Càritas diocesanes de Catalunya. Una reunió programada i urgida des de la mateixa Assemblea de Càritas Catalunya que va demanar un espai de trobada dels delegats presidits pel bisbe delegat de Càritas a la Tarraconense, Cardenal Joan Josep Omella, que va acompanyar la trobada.

Pastoral als pobres en una societat canviant

La reunió va iniciar-se amb una pregària a partir d’un text del Missatge del Papa Francesc per a la IIIa Jornada Mundial dels Pobres de 2019. Tot seguit va ser el Delegat episcopal de Cáritas Espanyola, Rv. Vicente Martín qui va oferir una reflexió al voltant de la figura del delegat i que va titular “El Delegat episcopal de Càritas davant els reptes de l’acció caritativa i social”, on va aprofundir la realitat d’un món i una societat canviants, una aproximació teològica i pastoral al Déu de Jesús i la causa dels pobres, per acabar amb una profunda i suggeridora presentació de la figura del Delegat com a ministeri al servei de la caritat eclesial. La seva intervenció va oferir a la plenària dels delegats alguns dels reptes que tenen els delegats en aquesta acció de caritat i acció transformadora social i eclesial.

Reflexions i benedicció de les estoles amb els logotips de Càritas

Després hi va haver un espai per a la reflexió, l’intercanvi d’experiències, les realitats que es viuen a les diferents diòcesis. Al final del dia es va fer present el President de Càritas Catalunya, el Sr. Francesc Roig que també va oferir la seva visió i percepció sobre la figura dels delegats i el seu encaix necessari en la tasca de les Càritas Diocesanes i de l’Assemblea de Càritas Catalunya.

Abans d’acabar la reunió Mons. Omella i els delegats van anar fins a l’Oratori per presidir un dels moments més simbòlics i eclesials per a tots els delegats presents (preveres i diaques), la benedicció de les estoles amb els logotips de Càritas i de Caritas Internationalis. Un moment de pregària i l’oferiment d’un símbol de la tasca eclesial dels delegats per a les celebracions religioses, volia ser com un enviament a la tasca d’acompanyament de les respectives Càritas, en el seu vessant més espiritual. En resposta a aquesta jornada es va acordar fer alguna trobada anual de Delegats per poder treballar i aprofundir en la seva missió a les Càritas Diocesanes.