Torna el pessebre més inclusiu

La Torre del Suro s’engalana des de fa 26 anys per acollir els passatges del Naixement representats pel centre ocupacional taller escola Sant Camil

Torna el pessebre vivent de la Torre del Suro i ho fa amb els protagonistes més especials, les persones amb discapacitat intel·lectual del centre ocupacional taller escola Sant Camil. Celebren vint-i-sis anys visibilitzant una realitat que sovint passa desapercebuda. “Aquest pessebre és un acte de dignitat cap a les persones amb discapacitat” assegura el seu director, Sergi Gil.

Amics de Sant Camil

L’Associació d’Amics de l’Escola Taller Sant Camil va néixer per ajudar a tirar endavant amb l’entitat. Una tasca que segueixen duent a terme, ara oferint als usuaris una residència on viure.  Per això, centenars de persones feien llargues cues per veure els excepcionals personatges d’un dels passatges més importants de la Bíblia.

Dimonis, pastorets, artesans, fins i tot reis per arribar al lloc més esperat: L’estable on reposen la Mare de Déu i Sant Josep amb el petit Jesús. La Torre del Suro s’engalana amb llums de colors per representar el pessebre vivent. Un indret excepcional, per tant, que permet crear atmosferes i ambients difícils d’aconseguir en zones urbanes. Aquest edifici de 1910 és un excel·lent exponent de l’arquitectura modernista. La visita al pessebre vivent és una oportunitat per contemplar-lo amb tota la seva esplendor, ja que la resta de l’any l’accés a la finca és restringit.

Taller Escola Sant Camil

És un centre ocupacional que dóna atenció a persones amb discapacitat intel·lectual des de 1962. El centre és un servei de la Pia Unió dels Germans Missioners de Malalts Pobres del barri del Guinardó de Barcelona; coneguts popularment com els Camils. Actualment, Sant Camil dóna atenció a 80 persones en dos serveis diferenciats: el Servei de Teràpia Ocupacional (STO) i el Servei d’Orientació i Inserció (SOI).

Per tant, al Taller Escola Sant Camil treballen per millorar l’autonomia dels seus usuaris mitjançant activitats que permetin aprenentatges globals i útils per a la seva rutina diària. Desenvolupen activitats per millorar les habilitats personals, socials, comunicatives i motrius. Les característiques de la població del centre són canviants i amb elles les seves necessitats.

El pessebre vivent del barri del Guinardó fa protagonistes una de les cares més amagades de la societat mostrant valors com la solidaritat i la inclusió imprescindibles aquest Nadal.