Temps de despertar

Entrevista a Ricardo Blázquez, arquebisbe de Valladolid i president de la Conferència Episcopal Espanyola

20 Març, 2019
Església de Barcelona

L’arquebisbe de Valladolid i president de la Conferència Episcopal Espanyola, cardenal Ricardo Blázquez, considera que el temps de Quaresma convida els cristians a entrar en un procés de reflexió, de purificació interior, de sintonitzar amb l’Evangeli. Mons. Blázquez, afirma que la Quaresma és un temps també “per estar més atents a la crida del Senyor«. Així, accentua a centrar l’atenció «especialment a través dels germans que sofreixen”; “és un temps de despertar, d’espavilar, de fer camí seguint el Senyor fins a celebrar amb Ell la festa de la Pasqua de resurrecció”.

Què hem de treballar més en aquest temps?

El temps de Quaresma té diversos ingredients. Primerament, és un temps dedicat a l’oració d’una manera més intensa, que significa per a nosaltres atendre la crida del Senyor i donar-li resposta. La Quaresma també és una oportunitat perquè descobrim el Senyor. Perquè el trobem en els malalts, en els pobres, en aquells qui venen cap a nosaltres d’altres latituds, perquè els ulls del nostre cor puguin contemplar amb més espontaneïtat i amb més vocació de servei els qui són al voltant nostre.

I temps de despertar?

Sí, també ens va bé per despertar l’esperit; per no adormir-nos massa en el cos, que és el que anomenem també penitència, dejuni. Ens va bé també això, perquè sovint fa la impressió que l’austeritat i el dejuni només siguin una qüestió dietètica, quan també ens ajuden a escoltar la veu del Senyor.

Com viu la Quaresma?

Vull pregar més, també mortificar-me una mica més, estar més a prop dels pobres, dels malalts, dels ancians, perquè avui la soledat és un problema general. Ja no és un problema únicament de manca de pa, de lloc per a viure…, perquè molta gent pateix soledat. Per tant, cal estar a prop de les persones soles, acompanyar-les, escoltar-les, perquè necessitem escoltar i ser escoltats. És el que jo vull fer aquests dies, especialment, visitant parròquies per entrar en aquest camí cristià.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 24 de març

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Com el Pare m’ha enviat a mi, també jo us envio a vosaltres. Rebeu l’Esperit Sant.

(Jn 20,19-23)