Se celebra l’Assemblea Sinodal a Espanya

Els representants dels grups sinodals a les diòcesis de tot l'Estat han pogut conèixer i treballar el document "Cap a l'octubre de 2024"

El dia 4 de maig, a la seu de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), ha tingut lloc la reunió de l’Assemblea sinodal de l’Església a Espanya. Hi ha participat representants dels grups sinodals a les diòcesis, les congregacions religioses i altres institucions eclesials. Aquesta Assemblea s’ha celebrat entre les dues sessions de l’Assemblea General Ordinària del Sínode que tenen lloc a Roma, la de l’octubre del 2023 i la de l’octubre del 2024 i té com a objectiu presentar i treballar el document «Cap a l’octubre del 2024».

La reunió ha estat presidida pel president de la CEE, Mons. Luis Argüello, acompanyat del coordinador de l’equip sinodal de la CEE, Mons. Vicente Jiménez. El secretari d’aquest equip, Luis Manuel Romero, ha estat el moderador, a més a més de fer-ne la presentació.

La trobada ha començat amb la pregària dirigida per María José Tuñón i amb la salutació de Mons. Vicente Jiménez, que ha recordat que una Assemblea sinodal «és un moment de gràcia en què el Senyor passa per les nostres Esglésies i tira d’elles cap endavant, obrint camins de futur i rutes d’esperança renovada».

Al començament de la reunió ha participat, per videoconferència, Mons. Luis Marín, sotssecretari del Sínode dels Bisbes a Roma qui ha manifestat la seva alegria per fer-se present en aquesta jornada: «Formeu sens dubte un grup motivat, generós, implicat, una llavor de Déu que sens dubte genera vida» i va agrair la feina il·lusionada de tots els que formen l’Assemblea. També ha manifestat que «la sinodalitat s’orienta a viure coherentment la nostra fe, què ens demana l’Esperit per aquest temps aquí i ara». En la seva intervenció, Mons. Marín ha assenyalat tres indicacions per aquest temps de gràcia i de benedicció:

• Deixeu entrar a l’Esperit Sant, ell és qui guia i renova. El necessari profetisme només és possible si es té cura de la dimensió orant.
  • Parleu, no des de la teoria, sinó des de l’experiència. Hem d’anar a allò concret. La sinodalitat no és teoria és vida.
  • Recordeu que el procés sinodal s’orienta a l’evangelització, a testimoniar Crist al nostre món actual, a la nostra societat d’avui, amb tota la seva realitat complexa.

L’aportació de la nostra diòcesi

A proposta del Consell episcopal de l’Arquebisbat de Barcelona, els dinamitzadors i membres dels grups sinodals que van participar a la Fase diocesana del Sínode, els membres dels diversos Consells Pastorals, els rectors, els preveres i els diaques, han revisat i han reflexionat durant els últims mesos sobre els organismes de participació ja existents a la nostra diòcesi. El responsable del treball del Sínode a l’Arquebisbat de Barcelona, Mn. Enric Termes, ha compartit amb la Secretaria del Sínode de la Conferència Episcopal Espanyola un document amb la síntesi de les respostes rebudes a la nostra diòcesi, amb el títol “Per a una revisió dels organismes de participació que ja existeixen: els diversos Consells pastorals”.