Scouts alemanys catòlics

Entrevista a Carlos Freitag, un dels primers en formar part de l’agrupació d’scouts alemanys catòlics de Sant Jordi a Barcelona

13 Març, 2019
Església de Barcelona

Imatge extreta de World Dance Sport Fedaration

L’any 1948, el Rektor Josef Boos va fundar l’agrupació d’scouts alemanys catòlics de Sant Jordi a Barcelona. El seu objectiu? Acollir nens alemanys i integrar-los a la comunitat catòlica alemanya de la ciutat. Lemes dels scouts, com “Sempre disposats a ajudar” i “Cada dia una bona obra”, són “per a tota la vida”, afirma Carlos Freitag, que va formar part dels primers scouts d’aquesta agrupació. “Encara avui em sento un scout”, assegura.

Quina era la missió principal d’aquesta agrupació?

A més d’integrar els joves a la comunitat catòlica, pretenia també ajudar tots aquells que no tenien mitjans propis per poder participar en les activitats del grup. Es va aconseguir que empreses importants alemanyes i espanyoles a Barcelona subvencionessin les excursions i els contactes amb la natura. Gràcies a aquestes aportacions es van poder adquirir les primeres tendes de campanya i el material necessari per a les excursions.

I quin va ser el seu paper?

Des dels 16 anys em vaig fer càrrec del grup d’scouts de Barcelona, fins que vaig marxar a Alemanya a estudiar. El 1964, em vaig reintegrar i els he estat guiant durant molts anys, al costat de la meva esposa i d’altres persones amb vocació d’escoltisme, participant sempre de les activitats de la parròquia catòlica alemanya.  Així, teníem orquestra pròpia, organitzàvem misses amb cançons elaborades per un capellà austríac; hi havia una simbiosi total entre la comunitat catòlica alemanya i els scouts de Sant Jordi. Avui encara ens reunim i fem excursions.

Què ha quedat d’aquella agrupació?

Els scouts catòlics de Sant Jordi va ser una agrupació molt important per mantenir la fe i el cristianisme; així ho vàrem aprendre des de joves i ho hem compartit amb tothom. Per això desitjaria que en el futur es pogués reactivar.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 17 de març

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquí tens el teu fill. Aquí tens la teva mare.

(Jn 19,25-34)