Relleu a la secretaria general de la Conferència Episcopal Tarraconense

El bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Sergi Gordo pren el relleu en el càrrec de l’arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives

El dia 13 d’abril de 2021 els bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) en la seva reunió ordinària han elegit el bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Sergi Gordo nou secretari general, prenent el relleu en el càrrec de l’arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que el venia exercint des de 1997.

Mons. Sergi Gordo (Barcelona, 1967) és bisbe titular de Cene i auxiliar de Barcelona des de l’any 2017. És llicenciat en Filosofia per la Universitat Ramon Llull. Fou vicari parroquial a Vilafranca del Penedès, formador del Seminari Menor, professor de Filosofia i també secretari general i canceller de l’Arxidiòcesi de Barcelona.

Valoració del bisbe Sergi Gordo, nou secretari general de la Conferència Episcopal Tarraconense

«El dia 13 d’abril els meus germans bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya m’han elegit secretari general de la Conferència Episcopal Tarraconense.

En primer lloc, vull agrair la confiança de tots i cadascun d’ells, i en especial el bon servei que ha fet durant aquests anys l’arquebisbe Joan-Enric Vives. Agraeixo la seva competència, eficàcia i experiència de tants anys.

La meva nova responsabilitat és de servei en el treball d’evangelització des de la comunió interdiocesana.

Sé que tinc moltes limitacions, però compto amb la vostra pregària i ajuda i demano al Senyor la seva gràcia per tal de dur a terme aquesta nova missió amb generositat i entrega servicial.

Tant de bo tot plegat ho pugui viure seguint el meu lema episcopal: Servite Domino in laetitia (salm 99, 2), “Serviu el Senyor amb alegria”.»

Consulteu el perfil biogràfic de Mons. Sergi Gordo i Rodríguez.