Primera trobada de formació per a acompanyants del procés catecumenal del curs

Una vintena de voluntaris que guiaran els iniciats en la fe es reuneixen al Seminari Conciliar per reflexionar sobre les dificultats i els avantatges de la seva missió

Aquest dissabte, 23 d’octubre, s’ha celebrat la primera trobada de formació per acompanyants de catecúmens del curs. Al voltant d’una vintena d’acompanyants -alguns novells i d’altres veterans-, s’han reunit al Seminari Conciliar de Barcelona amb Mn. Felip Juli Rodríguez, el director del Servei Diocesà per al Catecumenat, emmarcat en la Delegació d’Anunci de la fe i d’iniciació Cristiana.

Enguany són 50 els catecúmens que s’inicien en aquest camí de la fe cristiana. Per això, el director del Catecumenat assegura que les sensacions d’aquest nou curs són «molt positives». «Una vegada més, veiem que L’Esperit del Senyor ens guia en el treball motivant a obrir el cor de les persones cap a Déu».

L’acompanyant i guia al llarg del procés

Felip Juli assegura que el paper que desenvolupa l’acompanyant dels catecúmens és essencial. «La persona que demana entrar a l’Església ha d’estar acompanyada en el coneixement de Jesucrist i de la fe cristiana – explica-. Aquesta és una de les missions de l’Església, l’acompanyament i acollida», afegeix.

En aquest sentit, Mn. Rodríguez afegeix que el perfil de qui acompanya ha de ser el d’una «persona d’Església, que celebra i viu la fe en comunitat». També, va destacar amb una actitud oberta cap als iniciats en la fe, amb «escolta, sense jutjar i sempre obert a aconsellar en moment d’incertesa o dubte».

Dificultats i avantatges del procés

En aquesta primera trobada, el propòsit era el de donar les claus i ajudar els voluntaris que tutoritzaran els catecúmens. Concretament, llum a les possibles dificultats i avantatges que del procés que viuen, a les parròquies.

Entre les dificultats va destacar el context actual i el ritme de vida. En aquest aspecte va destacar com, de la mateixa manera que un infant es gesta en el ventre d’una mare durant un temps, aquell que s’inicia en la fe també requereix un període necessari per créixer en la fe. En segon lloc, entre els reptes va subratllar també la necessitat d’introduir amb més èmfasi la dinàmica de la iniciació cristiana a les parròquies.

Com a avantatges d’aquest acompanyament, Mn. Rodríguez  va subratllar com «el procés catecumenal, enriquit per la paraula de Déu, dóna al nou cristià més possibilitats que tingui millor acollida i continuïtat en la comunitat de l’Església».