P. Rambla: «El discerniment és una saviesa pràctica que transforma la nostra manera de viure»

La capella del Seminari Conciliar ha acollit el Recés Diocesà d’Advent 2022: «El discerniment comunitari, motiu d'esperança»

El Recés Diocesà d’Advent 2022: El discerniment comunitari, motiu d’esperança es va acollir a la capella del Seminari Conciliar de Barcelona per donar la benvinguda a l’Eix del discerniment, un eix que va començar amb la fase diocesana del Sínode i que ara pren encara més força.  «Hem treballat intensament aquesta sinodalitat, però hem de continuar madurant perquè aquest caminar junts esdevingui un pas més a la diòcesi» ha dit Màrion Roca, secretària general de l’Arquebisbat de Barcelona, que ha presentat l’acte.

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo ha presentat el predicador del recés: el P. Josep M. Rambla, SJ i ha fet una anàlisi dels eixos. «Hem anat sempre de la mà del que deia el papa Francesc sense saber-ho. Quan vam treballar l’eix de la Fraternitat el Papa va treure la Fratelli Tutti,  quan vam treballar l’eix dels joves, es va produir el Sínode dels Joves. Amb l’eix dels pobres es va treballar la Jornada Mundial dels Pobres i ara que treballem el discerniment estem en sintonia amb el Sínode on la premissa clau és el discerniment» ha assegurat.

El discerniment comunitari, motiu d’esperança

El P. Rambla va parlar del discerniment comunitari. «El discerniment ens posa en marxa, és una saviesa pràctica que transforma la manera de viure. Discerniment és experiència, és esperança, és deixar que paraula Déu penetri els nostres cors. No com una reflexió sinó com una experiència compartida, deixar-nos portar i caminar endavant».

Així mateix, el jesuïta ha dit que el discerniment s’ha de treballar, és cosa del dia a dia i de la pràctica. «El discerniment és la capacitat de viure desperts. Déu no estima somnis, estima la realitat. S’aprèn en la vida de cada dia, és quelcom que s’ha de practicar. Si no es treballa, no hi ha capacitat de discerniment perquè demana la transformació de la persona». Per altra banda, ha assegurat que «el discerniment comunitari és experiència del discerniment personal. No ens en sortirem amb el discerniment en grup si no tenim discerniment personal».

Consultin la predicació completa del P. Rambla:

Seguidament, Mn. Enric Termes, responsable de la fase de consulta diocesana del proper Sínode dels Bisbes, ha explicat com va avançant l’eix del discerniment,  la dinàmica formativa prevista per al curs pastoral 2022-23, entre ells uns vídeos i documents formatius sobre el discerniment que s’aniran trobant al web. També altres elements formatius que s’estan incorporant com són les catequesis del papa Francesc sobre el discerniment, també publicades al web i finalment ha explicat les fitxes per vincular discerniment i sinodalitat.

El cardenal Omella ha fet la intervenció final recordant que «hem d’anunciar Jesucrist amb esperança, perquè és el centre de la nostra vida, i amb comunió, perquè Jesús camina amb nosaltres».