La parròquia Sant Mateu i Associació Ginesta obren un centre de reforç extraescolar a la Guineueta
La parròquia Sant Mateu i Associació Ginesta obren un centre de reforç extraescolar a la Guineueta
El bisbe Sergi Gordo beneeix el nou espai educatiu impulsat per l'Associació Ginesta i la parròquia Sant Mateu
28 Oct, 2021
Montse Punsoda
Després de quatre mesos d’obres, el nou centre de reforç extraescolar de l’Associació Ginesta s’ha inaugurat. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo ha participat en l’acte inaugural, en el qual ha beneït les diferents aules i dependències del centre.
Associació Ginesta
L’Associació Ginesta va néixer gràcies al voluntariat de la parròquia de Sant Mateu, amb el propòsit d’escoltar, acollir i donar un cop de mà a les famílies més vulnerables del barri de la Guineueta, especialment, els joves. Aquesta acció es coordina i es porta porta a terme a partir de tres els projectes: Nazaret que dóna aliments i atén les necessitats familiars; Simón dedicat a la formació dels pares i mares per accedir al mercat laboral; i el més antic, el projecte Lucas, d’ensenyança extraescolar i en col·laboració amb les escoles, que ara obrirà aquest nou centre.
Projecte Lucas, en xarxa
Durant l’acte la presidenta de l’Associació Maria del Carmen Serra, va presentar el propòsit de Ginesta, que va néixer amb l’objectiu de donar una atenció integral a les famílies més vulnerables i el projecte Lucas que acull seixanta joves que provenen de les escoles del barri de Primària i d’Educació Secundària Obligatòria. És una iniciativa que pretén acompanyar els nens i adolescents en el seu procés de maduració personal i intel·lectual, amb un tutor acadèmic que supervisa la seva evolució educativa amb la família del nen.
Fins ara les classes es feien als locals parroquials, però no hi havia suficient espai. Ara aquest nou centre, acollirà els alumnes de secundària i permetrà afegir els vint alumnes que hi havia a la llista d’espera.
L’organització de tot s’ha fet sempre conjuntament amb el suport del rector de la Parròquia de Sant Mateu, Mn. Ferran Lorda, sempre implicat també en els diferents projectes. Aquest mateix, va intervenir per agrair a tots els implicats l’esforç per a dur a terme el centre i les diferents iniciatives des dels seus inicis. En el cas del Projecte Lucas es va referir a Laura Marañón, feligresa de Sant Mateu que quan se li va oferir coordinar-lo, es va prestar disposada des del primer moment. Tal com va exposar Marañon, aquest projecte és el d’una “història d’amor”, gestada pel voluntariat, joves, treballadors i parròquia.
Entre els parlaments també van intervenir Judith Buch i Lucía Garcia, antigues alumnes i avui dia col·laboren amb el projecte com a professores. Totes dues es van explicar el seu testimoni a través del seu pas per ginesta, gràcies al qual ara es troben totes dues fent estudis superiors.
Actitud del bon samarità
Aquesta col·laboració i xarxa entre la parròquia i l’Associació Ginesta, així com altres entitats que s’han sumat als diferents projectes aportant allò que han pogut, és el que el bisbe Sergi va anomenar l’exemple de l’actitud cristiana. Una acció en la línia de la Fratelli Tutti que vetlla germà, com a la paràbola del Bon Samarità, tal com va exposar el bisbe. Mons. Gordo es va adreçar a tots la més sincera felicitació i va animar a continuar amb aquest esperit que vetlla pels més vulnerables.
La masia de Can Vilomara, a Cabrils, va acollir aquest dijous la tradicional trobada de preveres joves amb l'arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, i els bisbes auxiliars David Abadías…
Ni la temperatura ni el calendari enganyen: s’acosten Les Santes. D’aquí a set setmanes serà 27 de juliol i el cor popular des de principis de maig que assaja, sota la batuta…
La basílica de Santa Maria del Pi de Barcelona és una de les quinze esglésies de Catalunya que obriran portes el divendres 26 de juny a la Nit de les Esglésies. Es…
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn... See MoreSee Less
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap... See MoreSee Less