Mons. Vilanova: «Creure en Déu és creure en la vida, i Jesús és la vida»

La basílica de Santa Maria del Mar acull a 1200 persones en la Missa de Difunts del Grup Mèmora presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona

La Basílica Santa Maria del Mar ha acollit 1200 persones en una commovedora Missa de difunts del Grup Mèmora. La cerimònia va ser presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa que va parlar de la mort i resurrecció de Llàtzer de l’Evangeli de Joan.

Al presbiteri, 15 persones, entre preveres, diaques, laics i religioses, van contribuir a la solemnitat de l’esdeveniment, amb la presència destacada del rector de la basílica, Mn. Salvador Pié. Als primers bancs, el director general de Mèmora, Xavier Poch, va estar acompanyat per diferents personalitats del grup, així com pel director del Secretariat diocesà de tanatoris, Alfons Sagalés.

Aquest memorial als difunts, que se celebra dues vegades l’any, esdevé un moment significatiu per a les famílies, representant el record afectuós dels seus éssers estimats.

Jesús és la resurrecció i la vida

En l’homilia, Mons. Javier Vilanova va relatar la mort i resurrecció de Llàtzer, germà de Marta i Maria. En aquest fragment de l’Evangeli de Joan, Jesús arriba a Betània, a prop de Jerusalem, i Llàtzer ja és al sepulcre des de fa quatre dies. Marta li diu a Jesús que si hagués estat allà, el seu germà no hauria mort. Citant les paraules de Jesús a Marta, el bisbe auxiliar va destacar: «Jo soc la resurrecció i la vida. Qui creu en mi, encara que mori, viurà; i tot aquell qui viu i creu en mi, no morirà mai més.»

Amb aquestes paraules reconfortants, Mons. Vilanova va assegurar als familiars presents que els seus éssers estimats no moren realment mentre continuen en el record i la memòria. «Creure en Déu és creure en la vida, i Jesús és la vida», va afirmar el bisbe auxiliar de Barcelona, deixant un missatge de consol i esperança a tots els assistents.

Fotografies: Agustí Codinach