Mons. Vadell: “Tant a la mar com a casa, hem de sortir!”

Al voltant de 1000 persones s'uneixen un any més a la tradicional processó de la Mare de Déu del Carme pels carrers de Barcelona

17 Jul, 2018
Església de Barcelona

Aquest dissabte 14 de juliol va sortir un any més la tradicional processó de la M. de Déu del Carme. La Verge va sortir pels carrers de la ciutat,a espatlles dels seus devots. És la gran cita de tots els pescadors, mariners i tots els treballadors i familiars de la zona portuària. Enguany, l’acte, organitzat per la Confraria de Pescadors i l’Apostolat del Mar, l’ha presidit per primer cop el bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Antoni Vadell.

Processó a espatlles

A les 5 de la tarda la processó va sortir de la Parròquia de Sant Miquel del Port, portant la imatge de la Mare de Déu del Carme per tot el Pg. Joan de Borbó, fins al Moll dels Pescadors.  En aquest punt la processó va embarcar per continuar per aigües del port.

“Ens agrada sentir el pes de la seva imatge, ens agrada que tothom vegi la nostra patrona!”, deien els pescadors i les seves famílies. Ho expressaven quan portaven la imatge de la Verge a les seves espatlles amb tota l’alegria desbordant. En arribar al moll dels pescadors, la comitiva va embarcar en diferents embarcacions de pesca. També, a dues “golondrines”, per portar tantes persones que volen seguir la processó al llarg de la seva travessia per mar.

Tant a la mar com a casa, cal sortir

Ja de tornada, a “la Platgeta” es va celebrar la santa missa a la que varen assistir unes 1.000 persones. Durant la homilia, Mons. Vadell va exposar com “la devoció a la mare de Déu del Carme ens havia de portar a ser evangelitzadors del nostre entorn”. “Com, tant a la mar, com a casa, o al barri, hem de sortir a portar la Bonanova de l’evangeli”, va dir.

Al final de la celebració, es va llençar una corona de flors al aigua en record dels mariners i pescadors morts al darrer any.

Tal com explica el delegat d’Apostolat del Mar, Mn. Ricard Rodríguez, “aquesta processó és una entranyable manifestació de fe popular”. “És el resultat d’una gran devoció per a la mare de Déu del Carme”, afegeix. La festa va acabar amb una cantada d’havaneres.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Pastura els meus anyells, pastura les meves ovelles.

(Jn 21,15-19)