«Lourdes és una experiència única i inigualable que cal viure»

El bisbe Sergi Gordo s'uneix als hospitalaris de la província eclesiàstica de Barcelona en aquesta nova edició del pelegrinatge a Lourdes

Un any més l’Hospitalitat de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa ha sortit de pelegrinatge a Lourdes. Del 29 de juny a 3 de juliol pelegrins, hospitalaris i hospitalàries, voluntaris escolars, malalts, i seminaristes han viscut un dels pelegrinatges més intensos. A més a més, el bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Sergi Gordo s’ha unit al grup per primera vegada com a bisbe i ha viscut l’experiència amb tots, compartint les diferents celebracions i actes tradicionals.

«Que es construeixi aquí una capella»

El lema d’aquesta nova edició se centra en una part del missatge de la Mare de Déu a Bernadette, quan li va dir: «Que es construeixi aquí una capella».

Segons explica la presidenta de l’Hospitalitat de Lourdes, Marta Ventura, amb aquest fragment de les paraules de la Mare de Déu se subratlla dos sentits. «D’una banda, ens convida tal com demana el Papa Francesc, a construir a Lourdes una comunitat cristiana reunida que tira endavant l’Església – explica Ventura-. En segon lloc, ens recorda la presència de l’Esperit Sant, viscuda des del testimoni dels altres, que es transforma en la petjada que deixa en nosaltres l’acció de Déu», assegura.

«Una bomba d’energia per al ministeri de bisbe»

El bisbe Sergi, que va participar en les diferents celebracions i actes programades durant el pelegrinatge, es mostra ple agraïments després d’aquests cinc dies a Lourdes. Una vivència que li ha aportat, segons explica, una «font d’esperança i una bomba d’energia per al seu ministeri com a bisbe». «Ha estat un regal, veure el testimoni de fortalesa de tantes persones que tot i les circumstàncies que viuen són exemple de coratge i esperança, així com a tots els joves i hospitalaris bolcats a ajudar-los i caminar plegats».

En aquest primer pelegrinatge com a bisbe, va participar especialment a la Missa de la Gruta, on va concelebrar al costat del bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez, i va encarregar-se de la tradicional presentació dels nadons dels hospitalaris a la Mare de Déu, demanant al Senyor que faci d’ells uns hospitalaris més a l’Església.

Cada any noves sorpreses!

«Tothom torna per reviure aquesta vivència de fraternitat». Així ho afirma la presidenta de l’Hospitalitat, que afegeix com «Lourdes és una experiència única i inigualable que cal viure». En aquest sentit destaca diferents històries de diferents pelegrins i hospitalaris que cada any tenen marcada aquesta cita al calendari que sempre et dona noves sorpreses i cares noves.

Com a novetat, enguany els banys a les piscines han quedat més restringits i ara es pot gaudir de l’anomenat “gest de l’aigua”. Segons explica Ventura, «ara s’entra en grup, et posen aigua a les mans i tu mateix et rentes la cara, les mans i pregues. Es una experiència molt emotiva ja que tots preguem per allò que volem i alhora ho fem en comunió.

El proper pelegrinatge se celebra del 21 al 25 de setembre.