L’Hospitalitat de Lourdes pelegrina per la província eclesiàstica de Barcelona
L’Hospitalitat de Lourdes pelegrina per la província eclesiàstica de Barcelona
La basílica de la Sagrada Família acull la missa de la Mare de Déu de Lourdes amb la família hospitalària de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa
28 Juny, 2021
Església de Barcelona
R. Ripoll / J.M. Jané
L’Hospitalitat de Lourdes ha traslladat el seu pelegrinatge a la província eclesiàstica de Barcelona finalitzant a la Sagrada Família. La família hospitalària ha pogut tornar a reunir-se en pelegrinatge després de dos anys. Tot i no poder anar a veure a la Mare de Déu de Lourdes si han pogut retrobar-se i viure plegats un pelegrinatge territorial.
Pelegrinatge perBarcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa
Els membres de l’Hospitalitat van reproduir els actes que haguessin dut a terme a Lourdes a la província eclesiàstica de Barcelona. El divendres dia 25 de juny van fer actes a la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat passant per Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès i Viladecans amb el bisbe Agustí Cortés. Seguidament, dissabte 26 de juny van estar a la diòcesi de Terrassa passant per Granollers, Sant Celoni i La Garriga, amb el bisbe Salvador Cristau. Finalment, diumenge 27 de juny van viure la culminació d’aquest pelegrinatge amb una gran missa a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona, similar a la de la basílica de Pius X, presidida pel bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell i concelebrada per Mons. Javier Vilanova.
Ofrenes a la Mare de Déu de Lourdes
L’Hospitalitat ha ofert, durant la missa a la Sagrada Família, un ciri que va sortir de Lourdes i van portar en processó per totes les delegacions i diòcesis de la província eclesiàstica de Barcelona. «La seva flama encesa representa la pregària dels hospitalaris» ha afirmat Marta Ventura, presidenta de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes a Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa. També han ofert un mocador de l’hospitalitat que els identifica com a pelegrins i que «simbolitza la vocació de servei i entrega als altres». Per altra banda el bisbe Vadell ha dit en la seva homilia: «Caminem a Lourdes per poder abastar vida nova, tot i que aquest any ho fem amb un pelegrinatge territorial».
L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa és una associació que va néixer el 1910 per acompanyar a Lourdes a tots aquells que, per motius de salut o econòmics, no podien fer sols aquell llarg viatge.
Càritas Barcelona ha habilitat un número de compte propi per canalitzar donacions destinades a l'ajuda humanitària de Veneçuela. Tot plegat, després dels dos terratrèmols que han causat greus danys al país. Bizum:…
El concert inaugural del cicle «els orgues de Catalunya» d'aquesta 46ª edició es farà a l'oratori de Sant Felip Neri de Barcelona. Tindrà lloc el dilluns 6 de juliol, a les 19…
L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa ha iniciat aquest dijous 25 de juny el 176è pelegrinatge al Santuari de Lourdes, que s’allargarà…
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26#AlçaLaMirada... See MoreSee Less
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona#PapaLleóXIV... See MoreSee Less