L'orde religiosa clausura els actes de celebració dels 200 anys de l'entitat a Catalunya amb una mirada al passat present i futur
17 Set, 2018
Església de Barcelona
Després d’un any de recorregut per Catalunya, l’exposició itinerant sobre la Comunitat Marista arriba a Barcelona. S’ha inaugurat amb la cloenda de la celebració del bicentenari de l’entitat. Una trobada que va aplegar la comunitat educativa marista i una àmplia representació institucional. Durant l’acte es va agrair i recalcar la feina feta, resultat de tots els que han col·laborat al llarg dels 200 anys.
Treball en “xarxa”
Una “xarxa que comparteix la passió per l’educació i el servei pels infants i joves”. Així definia el provincial dels Maristes, Pere Ferré la base d’aquest recorregut dels Maristes al llarg de tants anys. El Gmà. Ferré, entre agraïments, va destacar com el recorregut de l’exposició ha visibilitzat el lligam entre les obres educatives, i la comunitat religiosa i civil. Segons va assegurar, el bicentenari ha estat també una gran oportunitat per posar de nou en relleu els valors maristes enmig la societat. Una “tasca de renovació” per refermar el compromís de la institució amb la societat.
200 i més…
La mostra que ja ha passat per nou ciutats catalanes, compta amb una part interactiva i testimonial per part de religiosos, professors laics i estudiants. No hi falta un gran gruix històric sobre l’evolució dels Maristes al llarg del territori fins avui dia. Sota el nom Maristes 200 i més, l’exposició vol posar una mirada al passat, present i futur. En aquesta línia, el provincial, destaca que “després de valorar el passat cal continuar mirant endavant”. “Marquem el present i ens obrim a un futur de continuar vivint els valors com a maristes des de l’educació i la col·laboració i treball conjunt amb tot d’institucions civils i religioses amb qui treballem per l’educació dels infants i joves”, afegeix.
Canviant el món
El cardenal Mons. Joan Josep Omella va agrair la feina feta. Va subratllar com “la col·laboració i el treball amb amor i entrega pot canviar el món”. També, la Secretària del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Núria Cuenca, va destacar el valor comú que mantenen amb els Maristes, citant el fundador Marcel·lí Champagnat quan dèia: “els infants han de ser el centre de les polítiques educatives”.
Els responsables de les tres escoles Maristes de Barcelona i de l’associació Gabella i la Llar Champagnat, també van intervenir. Cada un va aportar el seu testimoni sobre la seva experiència amb la família Marista. També, van aprofitar l’ocasió per lliurar els Premis Internacional Jean- Baptiste Montagne d’innovació pedagògica i bones pràctiques, i Germans Maine i Felip, de projectes de pastoral amb infants i joves i de lleure educatiu marista.
Fotografies: Dr. G. Simón La Catedral de la Santa Creu i Santa Eulàlia de Barcelona ha estat el primer indret de Catalunya que ha visitat el Sant Pare després de la seva…
Foto: VaticanNews Aquest dimecres 10 de juny a la tarda, el papa Lleó XIV anirà a la Missa i benedicció de la torre de Jesucrist de la basílica de la Sagrada Família…
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less