Les Missioneres de la Caritat celebren el Nadal amb persones sense sostre

En una jornada plena de proximitat i fraternitat, el cardenal Joan Josep Omella i Mons. David Abadías participen en l’Eucaristia i en el dinar de Nadal amb voluntaris i comensals

26 Des, 2025
Montse Punsoda

Fotografies: Jordi Boixareu

Un any més, les Missioneres de la Caritat de la Mare Teresa de Calcuta han celebrat el Nadal amb les persones sense sostre de Barcelona, en una trobada ja tradicional que uneix pregària, fraternitat i taula compartida. La jornada ha començat amb la celebració de l’Eucaristia a l’església de Sant Agustí, plena de gom a gom, i ha continuat amb el dinar de Nadal a l’Hotel Oriente de la Rambla.

L’Eucaristia ha estat presidida per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, acompanyat del bisbe auxiliar Mons. David Abadías. A primera fila del temple, les Missioneres de la Caritat han participat d’una celebració marcada per l’agraïment i l’esperança. En iniciar l’homilia, el cardenal ha volgut donar gràcies «per tot el bé que es fa des d’aquest petit racó de Barcelona», un racó que ha definit com «un racó d’amor, on es reparteix una mica del que es rep, del que es té».

Adreçant-se a les germanes, als voluntaris, als donants i a la comunitat parroquial, el cardenal Omella ha expressat el seu reconeixement per una tasca que ajuda a alleujar «el sofriment de molta gent de la nostra societat d’avui». Ha recordat que l’Evangeli «il·lumina les situacions de la nostra vida» i que el misteri de l’Encarnació continua interpel·lant el món actual: «Impressiona sentir que Déu s’ha fet home i ha volgut compartir la nostra condició».

El cardenal ha posat l’accent en el fet que Jesús mateix va néixer sense sostre. «Quan arriba a Betlem, no troba casa i ha de néixer en una cova», una realitat que —ha dit— sembla «anunciar aquest món d’avui, amb tanta gent sense teulada, obligada a dormir al carrer». Tot i el sofriment, ha recordat que Nadal és també llum i esperança, i ha assegurat que «el dolor i el sofriment no tenen l’última paraula».

L’amor, el regal més gran de Nadal

«Això és el Nadal: obrir el cor, viure la solidaritat i fer possible l’amor amb signes concrets». Així ho ha dit el Cardenal a les Missioneres de la Caritat, així com als voluntaris. Ha remarcat que, «potser no es pot donar casa i menjar a tothom, però sí un cor». «En el pobre hi veieu el rostre de Jesús, i això us canvia la vida. El pobre, quan és acollit, també us dona una riquesa» ha afegit.

Citant el Concili Vaticà II, el cardenal ha recordat que «ningú no pot ser exclòs del nostre amor», perquè «des de l’Encarnació, el Fill de Déu s’ha unit, d’alguna manera, a cada ésser humà». Per això, ha insistit que «Nadal no és només la zambomba, la pandereta o el torró; Nadal és Déu que camina amb tu, que és present en cada veí, en cada pobre».

Dinar entre voluntaris i els sense sostre  

Després de la celebració, la trobada s’ha traslladat al menjador de l’Hotel Oriente, on el cardenal Omella ha beneït els aliments abans del dinar, que ha aplegat prop d’un centenar de voluntaris i nombrosos comensals. En un ambient senzill i familiar, germanes, voluntaris i convidats han compartit plegats l’àpat de Nadal.

La jornada ha conclòs amb el cant de nadales. Voluntaris i convidats han entonat cançons al ritme de tambors, panderetes i guitarres, fent ressonar un missatge de pau i amor.

 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)