
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
El Seminari Conciliar de Barcelona acull la trobada que reuneix membres de diverses formes de vida consagrada
El Seminari de Barcelona ha acollit aquesta primera quinzena de març el recés de Quaresma, organitzat per la Delegació de Vida Consagrada de l’Arquebisbat de Barcelona. La trobada va reunir membres de congregacions, instituts de vida consagrada, societats de vida apostòlica i verges consagrades en un matí de pregària, silenci i reflexió.
El recés, convocat pel delegat, el P. Joan Josep Moré, va ser animat pel salesià P. Jordi Latorre Castillo.
La trobada va començar amb un moment de meditació i reflexió, amb la pregària de l’hora Tèrcia i una meditació a partir de les lectures del IV diumenge de Quaresma. Un inici per convidar els participants a revisar la seva vida a la llum de la Paraula de Déu. En aquest context, el P. Joan Josep Moré subratlla la importància d’aquests espais dins els temps forts de l’any litúrgic, perquè «és important que els fidels tinguin espais de pregària, reflexió i revisió de vida per preparar-se per a la Pasqua, confrontant la seva vida amb Déu», assegura.
Després de la meditació, els participants van disposar d’un temps prolongat de silenci, pregària personal i adoració del Santíssim, amb la possibilitat de rebre el sagrament de la reconciliació. El recés es va cloure amb la celebració de l’eucaristia.
La predicació del P. Jordi Latorre, inspirada en el passatge del cec de naixement de l’Evangeli de sant Joan, va oferir una reflexió profunda sobre el sentit del pecat i la fe. Tal com explica, «no és pecat, sinó que el que peca és aquell que no creu en Jesús, com ho demostren els pares, els veïns i els fariseus. Aquí està el moment de reflexió», exposa el P. Moré. En aquest sentit, el P. Joan Josep Moré, subratlla que la reflexió de Latorre recorda la importància de se conscients que «nosaltres creiem en Jesús» i de preguntar-nos «com ho demostrem i si som fidels en aquest compromís i aquesta acció de fe que Jesús ens demana».
Quant a aquesta trobada de Quaresma, el responsable de Vida Consagrada de l’Arxidiòcesi de Barcelona exposa la necessitat de viure-la amb intensitat. «La Quaresma és un temps privilegiat per aprofundir en la vocació, ja que ens demana augmentar la pregària i ser coherents amb l’Evangeli, estant al costat dels pobres, dels qui pateixen i dels qui més ho necessiten».
Durant l’eucaristia, el P. Moré va recordar que Déu «ens guareix per poder viure en la seva presència» i va animar a viure amb humilitat i sinceritat de cor, seguint l’exemple del publicà. Finalment, també va fer una crida a pregar per la pau al món i a esdevenir constructors de pau en la vida quotidiana.