La Sagrada Família celebra Sant Jordi amb la ciutadania i l’especial participació de la gent gran

Com és tradició, durant el dia 23 d’abril, tots els Jordis i Jordines podran visitar la Basílica gratuïtament

20 Abr, 2022
Església de Barcelona

La Sagrada Família es prepara per a celebrar la diada de Sant Jordi, patró de Catalunya. Amb la voluntat d’apropar la Basílica al públic local, la Sagrada Família obre de nou les seves portes organitzant diverses iniciatives per a compartir aquesta diada tan significativa per la cultura catalana.

En aquest sentit, enguany la Basílica oferirà una visita-taller molt especial en col·laboració amb l’Associació d’Amics de la Gent Gran, una visita ciutadana fora de l’horari habitual, i l’accés gratuït als Jordis i Jordines de tot el món.

Visita guiada per la vigília de Sant Jordi

Com cada any, amb la voluntat de compartir la celebració de la diada, la Sagrada Família posa a disposició de la ciutadania una visita guiada a la Basílica a porta tancada durant la vigília de Sant Jordi. Entre l’11 i el 19 d’abril s’han sortejat 180 entrades dobles per gaudir d’aquesta visita. Així, entre les 20.30 i les 22 h del dia 22 d’abril, en diferents torns, el Temple obrirà les seves portes per oferir una visita ben especial a la llum del capvespre.

Sant Jordi a la Sagrada Família, roses contra l’oblit 

Amb motiu de la diada de Sant Jordi i amb la voluntat de seguir impulsant projectes participatius connectats a accions culturals i socials, enguany la Basílica ofereix la visita-taller titulada “Sant Jordi a la Sagrada Família, roses contra l’oblit”. Es tracta d’una activitat molt especial, organitzada conjuntament amb el suport de l’Associació Amics de la Gent Gran i la Fundació Artenea Art i Teràpia, adreçada al col·lectiu de gent gran del barri de la Sagrada Família, que s’emmarca dins de l’objectiu de fer la Sagrada Família més acollidora per a tothom, com va dir el Papa Francesc: ‘ No us oblideu dels ancians. Un arbre sense arrels no creix, no floreix. No descartem els ancians, no són material de descart, són memòria viva. D’ells ens ve la saba que fa créixer tot’. Des de la Basílica, volem seguir treballant per tenir cura dels més ancians, i a través de l’art i la cultura, seguir-los fent sentir ben especials.

En aquest sentit, a través d’una visita guiada a la Sagrada Família ‘’El Temple de la Llum’’, els participants descobriran la importància de la llum i el seu significat carregat d’esperança i sentit vital, i a continuació participaran d’un taller artístic en el qual crearan una instal·lació artística amb unes roses de metacrilat que s’exposarà al balcó del Jubé posant en valor les persones dels col·lectius que hi participen.

La visita-taller es realitzarà els dies 19, 20 i 21 d’abril i acollirà el col·lectiu de l’Associació d’Amics de la Gent Gran i usuaris de diferents residències del barri de la Sagrada Família.

Entrada gratuïta per a Jordis i Jordines

Com és tradició, durant el dia 23 d’abril, tots els Jordis i Jordines de tot el món podran visitar la Basílica gratuïtament, sense necessitat de reserva, amb un acompanyant.

Per a més informació sobre la celebració de la Diada de Sant Jordi a la Basílica de la Sagrada Família es pot consultar el web www.sagradafamilia.org

Font: Sagrada Família

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Conservava tot això en el seu cor.

(Lc 2,41-51)