La parròquia de Núria ja té orgue

El bisbe auxiliar Mons. Sergi Gordo va presidir la inauguració de l’instrument restaurat que ja sona en aquesta església de la zona alta de la ciutat

Agustí Codinach

La parròquia de Mare de Déu de Núria ha inaugurat el seu orgue de la mà del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo que ha presidit la benedicció. “La nostra Parròquia no ha comptat mai amb un orgue. Per això, com feia temps que desitjàvem poder comptar a un instrument adient, però fer-ne un de nou era molt car,  vam tenir la possibilitat d’adquirir-ne un d’antic” va assegurar el rector de Núria, Mn. Santiago Bueno.

Agustí Codinach

L’antic orguener va ser Gaietà Estadella, que després de la guerra va construir un Estadella Xuclà, que correspon al període dels orgues de transmissió pneumàtica. La restauració actual ha estat implementada per l’orguener David Iglesias. Durant la inauguració va ser l’organista de la parròquia, Albert Pàmies que va poder fer un tast de com sonava la nova restauració de l’apreciat orgue. La reparació de l’orgue ha estat sufragada completament pels feligresos de la parròquia de Núria, sense subvencions externes. Tothom hi ha col·laborat amb la campanya “cafè per un tub”.

La història de l’orgue

L’oportunitat d’adquirir l’orgue va sorgir quan l’Escola Pia de Sarrià va oferir l’instrument a la parròquia perquè ja no s’utilitzava. Un cop adquirit es va haver de desmuntar, traslladar i després restaurar per part de David Iglesias. L’orguener Gaietà Estadella va morir abans d’acabar l’orgue i va finalitzar-lo Pau Xuclà l’any 1943. “L’orgue es trobava al límit de què la seva reparació fos viable, artísticament i econòmicament, tot tenint en compte que ja quasi es pot considerar un orgue històric” assegurava Mn. Bueno.  “S’han suprimit alguns registres afegits als anys seixanta de poca qualitat i han estat substituïts per registres nous amb tubs d’altres orgues desmuntats del mateix orguener inicial, Estadella” va afegir el rector de la parròquia.

14 Febrer, 2020
Els dies 17, 18 i 19 de febrer se celebren unes jornades de reflexió sobre organització pastoral amb la participació de l'arquebisbe primat de Mèxic